Site Meter

Länkar till Stockholms gröna rum

 
 
 Centralbadets trädgård och Sinnenas trädgård
 
 
 
***Senaste trädgården - Kronobergsparken***
 
 
Välkommen till bloggens länksida. Här har jag samlat länkar som kan vara till hjälp när man ska navigera i huvdstadens gröna rum . ´´Stockholms gröna rum´´ är även namnet på boken jag skrev och som släpptes i april 2013. Den här bloggplatsen och även bokens Facebook-sida och Instagram är som en fortsättning av boken.
 
 
Klicka på länkarna nedan!
 
 
Stockholms trädgårdar och parker.
 
 
 
 
 Lejonslätten och Rosendals slott på Djurgården
 
 
 
Det finns miltals med stränder och kajer att vandra utefter i Stockholm och jag väljer helst dessa vackra platser. Men jag vandrar även inne bland stadens gator, gränder, torg, trädgårdar och parker. 
 
Många vandrar, går, promenerar, flanerar eller spatserar för att få bättre kondition och för att kanske tappa några kilo. Det är inte av den anledningen som jag vandrar i huvudstaden. Jag går långsamt och de som ibland följer med mig har oftast svårt att hålla mitt låga tempo. Jag vandrar för att upptäcka nya platser och studerar noggrant omgivningarna, trädgårdar, parker, natur, arkitektur, båtar, skepp och ibland människor. Det blir många stopp under vandringarna, då jag ofta fotograferar, sitter på bryggor eller på caféer.
 
Nu har stockholmsvandringarna fått en egen sida. Klicka på länken nedan för att se mina vandringar!
 
 
 
 
Mina stockholmsvandringar - klicka här!
 
 
 
Humlegården
 
 
 
 
 
 
 
 
Naturvandringar i Stockholms närhet - klicka på länkarna
 
 
Rävstensstigen i Norrby skog - 4 augusti 2021
 
Vitsippor i Hansta naturreservat - 20 april 2020
 
Paradiset i Hanveden - 26 september 2019
 
Bogesund, Ut i skogen ska vi gå - 8 oktober 2017
 
Hjälstaviken en slättvandring - 6 maj 2017
 
Fröviksrundan i Bogesund - 1 maj 2017
 
Judarn i Bromma - 17 september 2011
 
Kärsön - 24 september 2011
 
Vandring på Eldgarnsö - 25 april 2011
 
Tyresta, Bylsjöslingan - 25 september 2010
 
Tyresta, Fornborgsslingan - 23 september 2010
 
Ågestasjön runt - 20 september 2010
 
Flaten runt - 1 september 2010
 
 
 

 
Trädgårdscaféer
 
 
Blockhusporten på Djurgården
 
Café Ektorpet på Djurgården
 
Mälarpaviljongen
 
 
 
 
Stora Henriksvik på Långholmen
 
Svindersviks brygghus
 
von Bysings café i Tanto
 
Äppelfabriken - Färingsö
 
 
 
 
 
Skärgårdsöar
 
 
 
 
 
 
Växter i Stockholm
 
 
 
 
 
Utvalda blogginlägg om Stockholm
 
 
 
 
 
Veckodagböcker
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0