Site Meter

Mina bilder på Piet Oudolf hemsida!

I början av februari fick jag ett mail som fick pulsen att öka en aning. Mailet var från mästaren av trädgårdsdesign Piet Oudolf, mannen som bl.a. skapat planteringarna på High Line i New York.
I Sverige har han förgyllt platser som Drömparken i Enköping och Fyra årstiders park i Sölvesborg. Så här skrev han:

Dear Hasse,
This week I met Stefan Mattson in Sweden. He was showing your blog. I'm glad you like the garden and the pictures you made. Is it possible to get some pictures for the 2012 website were I want to use them for. I will put your name in the photographers list.
attached a plan of Skarholmen.
Best regards,
Piet.

Ja, vad svarar man på det? Det här var ju det coolaste som hänt med min blogg sedan jag startade den för snart sju år sedan. Att mina bilder skulle vara på Piet Oudolfs hemsida kändes helt overkligt.
Självklart förstår jag att alla riktiga och proffsiga trädgårdsfotografer inte direkt har vallfärdat till Skärholmen för att fota den vackra parken, så det fanns väl inte så många val -  men ändå!
Jag var i varje fall där i parken i september och Piet gillade tydligen vissa av bilderna. Det visade sig att han ville ha fem av mina bilder till hemsidan och nu ligger de där - bilderna från mitt besök i Skärholmens perennpark den 7 september 2011 och jag är mycket glad och stolt!
Här finns Piet Oudolfs hemsida!



Kommentarer
Postat av: Ramona K

Stort grattis Hasse! Det är inte unnat många svenskar att bli uppmärksammad av mästaren Piet Oudolf. Sträck på dig - det är du värd.Din känsla för form och växtval glädjer alla som läser din blogg.

2012-02-21 @ 08:35:21
Postat av: Janicke

Grattis, så kul!

2012-02-21 @ 08:55:13
Postat av: Anna-Maria Ellevik

Härligt! Det är du värd, grattis!

2012-02-21 @ 09:24:05
URL: http://oanat.se/
Postat av: Hélena

Grattis! Förstår att pulsen ökade. Har varit inne på hans sida många gånger för att titta på fina bilder. Så roligt att nu få titta på dina där och inte bara i din fina blogg. Har nog aldrig skrivit det förut men din blogg är verkligen en inspiration.

Ha det bäst!

Hélena

Postat av: Karen Olesen

Bliver rigtig glad på dine vegne. Endnu engang hjertelig tillykke med æren.

Bedste hilsner

2012-02-21 @ 09:42:46
Postat av: Mira

Grattis, Hasse!

2012-02-21 @ 10:51:26
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Mariana

Jätte kul!!!

2012-02-21 @ 12:23:20
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Thomas H

Det där är stort! Grattis! Det är verkligen roligt när genuina eldsjälar som du får berättigad uppmärksamhet.

2012-02-21 @ 12:34:35
URL: http://thomasmedh.blogsport.com
Postat av: Olga

WOW! Vad kul! Grattis!!!

2012-02-21 @ 14:11:50
URL: http://olgochka.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack alla vänliga människor! Det verkar bli så att han kommer att använda mina bilder från mitt besök i Fyra årstiders park i Sölvesborg också!

2012-02-21 @ 17:38:16
Postat av: Lilla B

Grattis Hasse!!

2012-02-22 @ 22:04:15
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottstädgårdsmästaren

Tack Lilla B!

2012-02-22 @ 22:11:01
Postat av: Ann

Vilken ära!



...för honom att få använda dina bilder.



Dina foton från Sölvesborg var också helt fantastiska - om jag kommer ihåg rätt.

Din nya karriär i sikte...

2012-02-23 @ 04:45:54
URL: http://tradgardsturisten.blogspot.com
Postat av: Slottstädgårdsmästaren

Men du är väl för vänlig Ann!

2012-02-23 @ 11:44:19
Postat av: Henry

Slottsträdgårdsmästaren möter mästaren av trädgårdsdesign - mästarmöte med andra ord!

2012-02-23 @ 18:13:50
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Henry: Det är nu man vill använda någon lämplig smilygubbe...jag gillar både din vänlighet och din humor!

2012-02-23 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0