Site Meter

Kräftor hos Börje och Mariana

Jag blev bjuden på tidiga svenska kräftor hos Börje och Mariana igår och det var fint att träffa dem igen nu när det blommade betydligt mer än då jag besökte dem sist den 13 maj förra året. De har en fantastisk fin trädgård som framkallar så mycket fina trädgårdskänslor. Det syns att allt är planerat med omsorg och kärlek.

Mariana kommer med idéerna och Börje är med och omvandlar dem till verklighet. Trädgården är indelad i flera små rum och det är spännande att se vad som döljer sig bakom nästa avenbokhäck eller plank. Överallt finns små skulpturer som Mariana gjort och jag tycker mycket om gruset på gården. Det är så befriande att slippa marktegel eller trädäck som finns i överflöd i svenska trädgårdar. Det här andas lite Medelhavsträdgård på sina håll tycker jag.
Jag skulle ha velat fotografera mer men det blev skymning med otillräckligt ljus.

Man njöt av supergoda kräftor, en galet god Västerbottenpaj och annat smarrigt, stort tack kompisar! Titta gärna in på Marianas blogg.

Den vackra rosen heter Lavender Pinocchio.

Nä...de här är inte Marianas verk. Det är frökapslar från någon lökväxt.


Kommentarer
Postat av: Lotta 8`)

Men vad roligt! Jag gillar Marinas blogg och de bilder hon visat på sin trädgård, kan man bara inte låta bli att bli förtjust i. Roligt att se dina bilder och läsa dina ord om deras fina trädgård. Härligt med trädgårdsvänner :)

2011-07-22 @ 21:28:58
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Lotta 8: Ja det finns massor att se i trädgården, spännande och vackra växter och så den fina konsten som Mariana gör...och självklart allt som Börje gör!

2011-07-22 @ 23:02:44
Postat av: Blomkärringen

Vilken härlig sittplats! Kräftor! suck, så gott!!! Verkligen vacker trädgård och fina skulpturer. Förstår att ni hade en härlig kväll. Jag får nog gå in på Marianas blogg och kolla, ser spännande ut! (:D



Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0