Site Meter

Sitta framför datorn

Ibland hör jag att jag nog ´´sitter för mycket framför datorn´´. Då betyder det att jag kanske borde ´´gå ut i naturen´´  eller på något annat sätt skaffa mig ett bättre liv. Sedan jag började blogga har jag ´´suttit framför datorn´´ en hel del. Visst.

Men bloggandet har gjort att jag besökt många nya platser, både i Sverige och utomlands.

  • Jag har skrivit ´´Dagens växt´´ vilket gjort att jag lärt mig mer om växter.

  • Jag har fotograferat mer än jag någonsin gjort..

  • Jag har blivit mer vetgirig och tagit reda på fakta om växter, trädgårdar, byggnader, broar mm. Jag har sett mitt Stockholm på ett helt nytt sätt  under mina vandringar.

  • Jag har genom bloggen träffat nya människor som blivit goda vänner.

  • Jag har fått kontakt med gamla vänner som hittat min blogg på Internet.

  • Jag lever ett mycket rikare liv på alla sätt nu idag än vad jag gjorde för sju år sedan.


Idag går jag inte runt och gnäller så mycket i parker och trädgårdar som jag gjorde i början av mitt bloggande. Jag vet att det inte är helt lätt att få till den där drömträdgården som man ser i alla vackra trädgårdsmagasin. Ofta saknas både ekonomi och kunskap. Men det viktigaste är att man försöker och gör det man tror på.
Nu smyger jag mest omkring i trädgårdarna och försöker förstå tanken med anläggningen och växtkompositionerna och inriktar mig mest på det som är bra och vackert.

Så mitt ´´sittande framför datorn´´ har faktiskt förändrat mitt liv till det bättre och jag kommer att fortsätta att ´´sitta framför datorn´´ för att på så vis upptäcka ännu fler platser och händelser som jag kan skriva om.
För mig är det här med ´´sittandet framför datorn´´ bara en liten del av att blogga. Man måste ju först uppleva och upptäcka något innan man skriver om det, vilket  jag gör i trädgårdar, i städer och i naturen.




Kommentarer
Postat av: Monika

Man kan ju stå också framför datorn, som omväxling, och göra tåhävningar t ex ;D, en känd författare som skrivit TV-såpa har flera datorer utplacerade i sitt hus och på olika höjder och får på det viseten del motion...men jag förstår ju såklart vad du menar...

2010-07-20 @ 21:53:43
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Annelie

Jag är (som Du vet vid det här laget) GLAD att Du "sitter framför datorn"

Önskar Dig en fin onsdag.

2010-07-20 @ 22:35:15
Postat av: Ramona K

Jag kan tycka själv att jag sitter för mycket framför datorn ibland, MEN man lär sig så mycket och håller sig uppdaterad med både det ena och den andra. Ett badrumsrenovering vi planerar till exempel - hur man gör, vilka regler som gäller o s v. Du dessutom använder din dator på ett kreativt sett så du ska absolut inte ta till dig sådana kommentarer. Det är samma människor som anmärker på att man läser för mycket. Vad vore livet utan böcker??? Eller datorer numera?

Kör på!

2010-07-20 @ 23:02:12
Postat av: Mira

Om inte du suttit framför datorn så hade - troligtvis - inte jag heller suttit framför datorn... Kom ihåg vem som inspirerade vem...

2010-07-20 @ 23:22:09
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Mariana

Gillar att du sitter vid datorn en del så vi får nöjet att se(och läsa om) så mycket fint som vi inte hade sett annars.

2010-07-20 @ 23:23:09
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: mimmimarie

Sluta föralldel inte med att sitta vid datorn. Mitt trädgårdsliv skulle bli bra mycket tråkigare utan dina varierande och fina inlägg.

2010-07-21 @ 07:59:51
Postat av: Pia

Jag sitter själv mycket vid datorn och håller med dig om att det är berikande på många sätt. Man får information, inspiration, vänskap och genom "ditt sittande" får vi ta del av så mycket vi inte hade fått annars. Bloggen visar väl snarast på hur aktiv och kreativ du är med alla vandringar, resor, fotografering och annat?

2010-07-21 @ 09:41:00
Postat av: Sophia Callmer

Hasse, det är tur att du sitter framför datorn i bland, din blogg är både inspirerande, en kunskapsbank och underhållande! Visst kan man vara naturmänniska ändå, det blir ju en rikedom när du delar med dig av allt du ser och upplever. Ha en skön semester när du kommer dit!

2010-07-21 @ 09:55:10
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: Janicke

Jisses, jag har alltid varit förvånad över att du kan skriva så mycket på din blogg för inte sitter du väl så mycket framför datorn. Så mycket annat som du har för dig!

2010-07-21 @ 10:27:43
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack alla snälla...det värmer. Men jag hoppas verkligen att inte det här inlägget uppfattas som att jag fiskar beröm.

Jag ville förklara för de som inte riktigt förstår vad jag gör.

Men som sagt...era kommentarer värmer i hjärtat.

2010-07-21 @ 17:40:47
Postat av: Skaffaren

Här kommer ett lass beröm från mig.

2010-07-21 @ 19:15:11
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: sophia Callmer

Usch förlåt Uffe, jag har fått namnförvirring av värmen!!

2010-07-21 @ 22:53:38
URL: http://sophiacallmer.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Sophia: Det blev rätt först...

Hälsningar Hasse

2010-07-22 @ 06:51:07
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: hattie

Du berikar och inspirerar oss läsare med alla dina fina bilder och alla dina kunskaper. Vi läsare glädjer oss varje dag du skirver och fotar!

hattie

2010-07-22 @ 13:37:26
Postat av: michael ahlberg

Var dig själv Hasse, så får andra vara som dom andra...

2011-06-18 @ 09:14:30
Postat av: LillaB

En särdeles tur att du sitter mycket framför datorn. Vi, dina läsare och bloggvänner, har fått oss mycket till livs genom åren: kunskap, vackra bilder och trivsam läsning.

Så fortsätt du på den inslagna vägen - den gagnar såväl dig som oss andra!

2011-06-18 @ 10:15:11
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Tack hattie!



Rätt tänkt Michael!



LillaB: Tack! Fint att höra!

2011-06-18 @ 10:32:17
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0