Site Meter

Strandateljén


Strandateljén byggdes 1998, samma år som jag började jobba som trädgårdsmästare vid Engsholms slott.
Här kan man konferera, bada bastu, fiska, sola, ro en tur med båten, lyssna på vågskvalp, titta på fartygen som går förbi, studera havsörnen som varje dag svävar förbi här, äta middag och bl.a. ha kräftskiva. Kanske även se slottsträdgårdsmästaren stå och stirra in en soluppgång....

Lär känna en Strandateljé med två vedeldade bastuavdelningar, mycket, mycket kallt hav samt ett underbart mötesrum mot havet.

Här kan Ni arbeta ostört i en kreativ och avslappnad miljö. Vill ni komma bort från "vanliga" konferensmiljöer? Då har ni kommit rätt!






Trafiken till sjöss här utanför är livlig och just sådana här morgnar blir det extra vackert när fartygen anländer eller lämnar Södertälje.



På sommaren blommar taken här av olika slags sedum.


Alla bilderna utom de som är tagna inomhus kommer från min kamera.

Kommentarer
Postat av: Nordlycka

Gu vilka fina bilder på sjön i gryningen!!!



/K

2009-10-22 @ 17:35:45
URL: http://nordlycka.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Nordlycka: Det är något magiskt med gryningar.

2009-10-22 @ 19:52:01
Postat av: Madde

Hoppas du mår bättre nu! Underbara bilder, jag njuter. :) Du är en riktig inspirationsmässigt - både inom foto och trädgårdsmästeri... :D

2009-10-22 @ 21:19:31
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: Eva

Mmmm.. vilket vackert sedumtak - och vilka vackra vattenbilder. Du är duktig du!

2009-10-22 @ 22:40:21
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Det ser riktigt trevligt ut inte så dumt att ha som arbetsplats, sedumtaket gillar jag.

2009-10-22 @ 22:49:51
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Madde: Förkylningen håller greppet men jag jobbar på för att bli frisk.



Eva: Taket lade vaktis och jag och vi jobbade långt in på natten minns jag.



Mariana: Det är en helt OK arbetsplats och sedumtaket är som vackrast i juli.

2009-10-22 @ 23:05:02
Postat av: Thomas H

Hör av mig när det är dags att boka den där strandateljén, skulle passa perfekt. Och du..., den där reklamsnutten.., den är häftig. TV-karriären har vi väl bara sett inledningen av?

2009-10-22 @ 23:11:02
URL: http://thomasmedh.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Thomas H: Ja det vore verkligen kul om du bokade och kom till Engsholm igen. 15 sekunders TV-karriär räcker nog för mig Thomas...

2009-10-22 @ 23:21:01
Postat av: Erica fru och tvåbarnsmamma

Åh vilka vackra bilder! Och vilka omgivningar.....

Bilden du har i din header är ju helt fantastisk. Den svenska drömmen om en röd stuga och blommande syrener, åh!

Önskar dig en trevlig helg och säger på återseende för hit vill jag komma och läsa och kika igen!

kram erica

2009-10-23 @ 01:39:42
URL: http://www.metrobloggen.se/richielife
Postat av: så godt

Har följt din blogg genom en gemensam bekantskap, och läst dina helt underbara texter och otroliga bilder som du tar på dina älskade växter. Det ska bli så fantastiskt roligt och så skojigt att att följa din blogg i fortättningen också. Om du tycker att det är ok?



//Kari

2009-10-23 @ 02:03:02
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Erica fru och tvåbarnsmamma: Välkommen hit och välkommen tillbaka...och ha en trevlig helg!



så godt: Välkommen hit du också och visst är det ok att du följer bloggen.

2009-10-23 @ 09:50:00
Postat av: Lisa

Säg vad du tycker om mina look a likes, eller var med och tävla i min tävling, så har du chans att vinna en söndagspresent :)

2009-10-23 @ 10:41:43
URL: http://findmytwin.blogg.se/
Postat av: Anita

Där satt jag på bryggan i juni förra året och hade grillfest med mina kollegor. Vi satt och sjöng medan solen gick ned. Ateljén är något alldeles extra med närheten till vattnet. Och dina bilder är sagolika. Bilden på fartyget som lämnar de vackra fiskbensmönstren i vattnet är magisk. Den kan man se på hur länge som helst.



Hoppas att du börjar må bättre nu och får möjlighet att njuta av helgen utanför sjuksängen.

2009-10-23 @ 11:56:20
URL: http://anitalinder.wordpress.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Låter som om ni hade en fin kväll! Är inte helt återställd men känner att det blir bättre. Ha en fin helg!

2009-10-23 @ 13:26:32
Postat av: Doris Kia Anttila

Underbara bilder så vackert taket var såå fint men hur lyckas man få ha sedum ifred skatorna tog mina

vilket härligt rum o bastu o vattenbilder där kan man nog finna lugnet Tack

2010-08-11 @ 16:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0