Site Meter

Stockholmsvandringar

 
 
 
I Stockholm finns det miltals med stränder och kajer att vandra utefter och jag brukar välja platser där vattnet hela tiden är nära. Men jag vandrar även inne bland stadens gator, gränder, torg, trädgårdar och parker. Huvudstaden bjuder dessutom på 14 öar och 57 broar. Jag har även hittat det vackra som finns inne i Södra Djurgården!
 
Många vandrar, går, promenerar, flanerar eller spatserar för att få bättre kondition och för att kanske tappa några kilo. Det är inte av den anledningen som jag vandrar i huvudstaden. Jag går långsamt och de som ibland följer med mig har oftast svårt att hålla mitt låga tempo. Jag vandrar för att upptäcka nya platser och studerar noggrant omgivningarna - trädgårdar, parker, natur, arkitektur, båtar, skepp och någon enstaka gång människor...! Det blir många stopp under vandringarna, då jag fotograferar, sitter på bryggor eller på caféer. Nu vandrar jag vidare...
 
 
 
 
 
 
Klicka på länkarna nedan!
 
 
 
 
 
 
Stockholmsvandringar 2017
 
 
Stockholmsvandringar 2016
 
 
Stockholmsvandringar 2015
 
 
Stockholmsvandringar 2014
 
 
Stockholmsvandringar 2013
 
 
Stockholmsvandringar 2012


Stockholmsvandringar 2011


Stockholmsvandringar 2010


Stockholmsvandringar 2009


Stockholmsvandringar 2008


Stockholmsvandringar 2006-2007
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Kristiansson

Men så många vandringar bergis 100 mil :)

2015-06-21 @ 10:10:00
Postat av: Hasse Wester

Många hundra mil Lena! Och fler lär det bli...

2015-06-21 @ 10:16:32
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Merike Majwell

Hej!
Hoppas det blir vandringar 2016 också!
Mycket uppskattade. Din bok, som vi läser ofta, ger mersmak! Tack och ha en fin vår!
Merike

2016-02-05 @ 11:27:36
Postat av: Hasse Wester

Absolut Marike! Det kommer många fler vandringar! Fint att ni har boken!

2016-02-07 @ 17:02:19
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0