Site Meter

Den vackraste dagen

Simrishamns kyrka är både spännande och vacker och runt hela staden fylls parkerna och urnor med tulpaner. Apotekarens trädgård var stängd på söndagen men vi besökte den vackra Medelhavsträdgården idag i stället (mer i nästa inlägg).
'
I Bergengrenska trädgården inne i Simrishamn blommade mängder av tulpener och nu börjar man förstå varför det är tulpanfestival i stan. Solen värmer och det är vindstilla, en helt magisk dag med besök på flera vackra platser här i den vackraste delen av vårt land. Tror att jag aldrig kommer att bli mätt på det här landskapet, här bli man både hänförd av naturen och trädgårdarna och samtidigt så känner man sig fullständigt harmonisk och lugn. I nästa liv ska jag be om att få födas här. Den här dagen blev den vackraste på mycket länge.
I Brantevik blev det kaffe nere vid hamen och sedan följde vi stigen efter havet.
Visst är väl Sandhammaren Sveriges största och längsta sandstrand?  Trots den här fantstiska stranden med den fina sanden så har det inte byggts restauranger, hotell och camping här utan det finns endast en enkel korv/grillkiosk. Så bra!  Att se himmel och hav mötas hör vid den vita sanden är något fantastiskt.
Ale stenar
Utsikten från mitt fönster i Baskemölla
Kronvalls slottspark där bokarna just vecklat ut sina blad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, gissa varför jag ÄLSKAR det här landskapet!



Här är sån rymd .., så mjukt och så vackert!



Och så vänliga människor.



Jag ä l s k a r Skåne.

2009-05-11 @ 21:03:29
URL: http://www.cikoriatva.blogspot.com
Postat av: Katarina

Vilka underbara bilder, tack för att du delar med dig!

2009-05-11 @ 22:12:46
URL: http://kollitott.se
Postat av: Ramona K

Att det ändå är samma land!!! Jag har faktiskt aldrig besökt denna del av Sverige. Vad har jag missat?? Tack för de fantastiska bilderna.

Ramona K

2009-05-11 @ 22:55:05
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anonym: Rymd, mjukt och vackert! Så!



Katarina: Så fint att du gillar dem!



Ramona K: Boka in vecka 20 eller 21 nästa år...du kommer inte att bli besviken.

2009-05-13 @ 07:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0