Site Meter

Det spökar på slottet


Under de tio år som jag jobbat vid slottet har jag alltid hört att det ska finnas åtminstone ett spöke inne i byggnaden. Flera av personalen har ´´sett´´  en man sitta i en fåtölj varje kväll då de ska släcka och stänga slottet. Han ska tydligen sitta på samma sätt vid varje tillfälle....
Många har även sett någon eller något i ögonvrån som gått förbi.
En annan har hört väldigt många röster inne i slottet....då ingen annan har varit i byggnaden.

Vid några tillfällen på sommaren då jag har varit ensam och övernattat på området har jag gått upp till slottet sent på kvällen för att få uppleva det där övernaturliga som andra fått äran att uppleva. Trots att jag försökt öppna alla sinnen och tagit bort alla mina tvivel så har jag aldrig lyckats uppleva något som inte går att förklara.....allt omkring mig går att förklara...eller i varje fall det mesta!

Ikväll blir det en arrangerad spökpromenad inne i slottet för en liten grupp gäster. Slottet ska släckas ner och med ljus eller ficklampa ska gästerna visas runt.....och i den där fåtöljen där vårt ´´spöke´´ brukar sitta....där ska vår nattvakt nu sitta.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Passar väl ruskigt bra i dessa spök-tider...;-)



Trolda - Buuuuhuuuu...;-)

2008-10-28 @ 20:43:45
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Javisst...pumpor och spöken är det som gäller nu.

2008-10-28 @ 20:48:31
Postat av: Anita

Du skal ikke se bort i fra at det er "noe" der, slik det også her i noen bygninger i gamlebyen vår. Spøkelsesvandringer er vel like populære i Sthlm som i Oslo. :-)

2008-10-28 @ 22:00:46
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Jag har fullt upp med att tro på de människor som är i livet...

2008-10-28 @ 22:49:25
Postat av: Anita

Jeg snakket med en som arbeider i et såkalt spøkelseshus. Folk ser personer som ikke finnes der osv.



Hun sa hun var mer redd for hva de levende kunne finne på, enn evt hva de døde drev på med.

2008-10-29 @ 12:18:26
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anita: Jag håller med...även jag är mer rädd för levande människor än för de som är döda.

2008-10-29 @ 15:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0