Site Meter

Bergianska trädgården

Bergianska trädgården i Stockholm är min och stockholmarnas botaniska trädgård. Den har funnits här sedan 1885. Jag tänker inte göra några jämförelser med Göteborgs, Visby , eller Uppsala botaniska trädgårdar utan bara berätta att jag trivs i vår botaniska trädgård som jag besöker ofta.
Många säger att huvudstaden borde ha en bättre botanisk trädgård som skulle kunna mäta sig med Göreborgs, och visst...allt kan ju bli bättre men jag tycker ändå att den håller en bra klass. Bergianska har i varje fall ett vackrare läge än Göteborgs botan.
Trädgården sköts på ett mycket bra sätt och det finns faktiskt en hel del spännande växter i parken.
Trädgårdsspaningen om Bergianska trädgården.


Klicka på bilderna för att komma till de olika inläggen.












Kommentarer
Postat av: Ruben

Så många fantastiska foton från Bergianska (och text förstås). I år får jag inte missa körsbärsblomningen! Dags att skriva en bok om trädgården? Jag beställer ett exemplar direkt! Du får passa på att komplettera med vinterbilder nu medans snön är kvar! /Ruben

2010-03-17 @ 09:29:28
URL: http://rubensrabatter.blogspot.com
Postat av: Moi

Någon gång har jag promenerat där, det är fint. Oftast brukar jag fastna redan vid Plantagen...

2010-03-18 @ 16:52:09
URL: http://afcr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0