Site Meter

Fryles trädgård i Varberg

På min resa söderut besökte jag Leif och Christina Fryle och deras spännande och vackra trädgård i Varberg. Det första jag tänkte på när jag kom in i trädgården var att här bor det växtsamlare, eftersom det finns oerhört många olika växter i den här ganska lilla trädgården.
Men Christina som är chefredaktör för Trädgårdsamatören, säger att de egentligen inte är samlare men att de är genuint intresserade av växter. Christina som skriver om växter vill även se hur växter utvecklar sig i olika miljöer och kan ju också på ett lätt sätt fotografera dem i trädgården.

Det andra man tänker på i den här trädgården är att den är anlagd med tanke och kärlek. Bland alla dessa olika växter, där små skyltar berättar om namnen, finns ett lugn och bäckens porlande skapar hemtrevnad. Man trivshär helt enkelt.
Jag föll självklart för den där porlande bäcken och för dammen som ligger invid huset, där sittplatsen har blivit en brygga, eller en liten kaj. Mycket bra! Att det sedan finns en säng utomhus vid dammen...gör ju inte den här platsen sämre.

Det var ett trevligt besök och tack för kaffet Leif och Christina!

Den vita violrutan är mycket vacker!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin, Landet Krokus

Oj så vackert! Tack för att du delar med dig av den härliga trädgården. Och vilka toppenbilder du tar! :)

Allt gott till dig!

Kram,

Anna-Karin

2011-08-10 @ 21:55:31
URL: http://www.landetkrokus.se
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Anna-Karin: Tack själv och fint att du gillade. Det var en fin trädgård!

2011-08-11 @ 08:34:42
Postat av: Christina

Roligt att se sin egen trädgård ur någon annans perspektiv :-) Tack för ett trevligt besök!

Christina

2011-08-11 @ 11:20:40
Postat av: Marie Lithén

Visste ju att de har fint, är ännu mer övertygad nu:) Underbart med vattnet allt trä och de fina växtkombinationerna. Lyllo dig Hasse som varit där irl:)

2011-08-11 @ 12:13:51
URL: http://lithenstradgard.blogspot.com
Postat av: agneta

Åååh, det där var en trädgård i min smak! fantastisk!

2011-08-11 @ 22:17:40
Postat av: Eva

Mina ögon irrar likt vilsna bin när jag tittar på mängden av olika växter och hittar inte riktigt någon fästpunkt... Men det är roligt och spännande att vi har så olika trädgårdssmak!

Hälsar Eva

2011-08-12 @ 10:40:33
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Sanja

Vilken underbar trädgård! Själv är jag glad att jag snart kommer ha en balkong att utsmycka, men tänk om man kunde få göra nåt sånt här.

2011-08-13 @ 02:50:12
URL: http://neuroticcatlady.blogspot.com/
Postat av: Anita

Vilken fantastisk trädgård dom har. Så roligt att få se dina bilder. Och så många inlägg du gjort från din semesterresa. Trodde du hade blogguppehåll så det tog tid att "läsa ifatt". Men det var det värt. Helt underbara bilder från dina trädgårdsstopp. Ha nu en fortsatt skön semester!

2011-08-14 @ 11:34:46
URL: http://anitalinder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0