Site Meter

Register till Dagens trädgårdsbok

Blombok
Den rådjursfria trädgården
Drömplantor
Drömträdgården
Engelska trädgårdar
Fröbok
Färg och design
Handbok för köksträdgården
Italienska trädgårdar
Jord och kompost
Lust och fägring
Lövträd och buskar
Marktäckande växter
Min dröm om lustgården
Mina drömmars trädgård
Nävor
Perenner
Perenner i din trädgård
Perennboken med växtbeskrivninga
Refugium - Trädgård som tillflykt
Rosor för Nordiska trädgårdar

Stadsträd från A-Z
Svensk trädgårdskonst under 400 år
Tankar i min trädgård
Träd - deras biologi och vård
Träd och buskar i trädgården
Trädets tid
Trädgårdskonstens historia
Trädgårdsmöten på Rosendal
Trädgårdsriket
Vi och våra blommor
Våra äpplesorter
Örtabok

Kommentarer
Postat av: Camilla L

Måste tipsa om "Den levende have" av Claus Dalby. Den är på danska, vilket för mig inte är lättaste att greppa, men jag tittar framför allt på de många bilderna, som visar fantastiskt snygga färg- och bladkombinationer. Min favoritbok! Köpte den av en av de svenska internetbokhandlarna för ett tag sedan.

2010-11-28 @ 20:12:56
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Camilla L: Tack för tipset...ska försöka få tag i den.

2010-11-28 @ 20:57:06
Postat av: Anonym

What a fantastic blog and resource for garden visitors! Thank you. I am trying to orgabise a tour of Sweedish Gardens for an Amercican group of around 20 people. They are especially interested in private gardens and will have a week or maybe 10 days in the country. Can you suggest your top 10 favourite gardens that you think they should see?



2011-11-15 @ 19:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0