Site Meter

Vecka 9, 2024 - Sköna mars välkommen!

 
Trollhasseln med sortnamnet 'Diane' som finns vid Kullatäppan invid Nordiska museet på Djurgården.
 
 
Våren har tagit ett ordentligt kliv med blommande vintergäck, snödroppar och trollhassel. Snön har smält bort i Stockholm och temperaturen har varit ständig på plus under hela veckan. Någon enstaka gång händer det att min älskade komåos Lexus får för sig att han måste gå ut mitt i natten och göra sina behov, trots sen rastning. Klockan var strax över två då två trötta gubbar vinglade omkring i området. Stunden blev dock fantastisk eftersom koltrasten sjöng i mörkret mitt i natten och med stora leenden återvände vi till den mjuka sköna sängen igen.
 
 
På Blockhusudden blommar nu vintergäcken.
 
Parkuddens brygga
 
Finaste lilla Lexus, du är den bästa kompis man kan ha.
 
Trollhassel på Minnebergs strand.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Janicke

Jag har också hört koltrasten mitt i natten, visst är det fint! Hoppas att vi får värme och mer blommor snart.

2024-03-04 @ 09:16:43
Postat av: Hasse

Ja nu ska jag gå ut varje natt och lyssna och nu vill vi ha värme!

2024-03-04 @ 16:35:54
Postat av: Liza

En skön tid när man får vara lite detektiv och hitta vårtecken. Ha de gott.

2024-03-06 @ 10:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0