Site Meter

Engsholms slottspark från maj till oktober

Klicka på bilderna!



Kommentarer
Postat av: Anna - trädgårdsmästarstudent

ser vackert ut, är det öppet för besökare?

2010-11-06 @ 16:22:13
URL: http://lillavackraanna.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anna: Tyvärr så är det bara öppet för våra konferensgäster.

2010-11-06 @ 17:41:44
Postat av: Täpp Bengt Eriksson

Eftersom många personer från olika delar av Sverige besöker denna sida vore jag tacksam om ni kunde hjälpa mig med Sveriges växthistoria. Jag skriver en bok om Rhododendron historia från bl.a. Asien till våra trädgårdar. I slutet av 1800-talet och början av 1900-talet planterades första rododendronen i landet, jag har vetenskaplig dokumentation från 1916 och 1930 som växer ännu.
De första planterades sannolikt vid slott och herresäten. Känner någon till någon gammal så var snäll och sänd det till mig; [email protected]
PS! jag har även fakta på andra växter från 1700-talet som jag kommer att publicera.

2013-08-18 @ 13:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0