Site Meter

Engsholms slottspark i juni



Om maj månad är den vackraste tiden i slottsparken så är juni den skönaste. Värmen kommer och gästerna i parken börjar sitta ute allt mer och badar på kvällarna nere vid Strandateljén. Nu börjar det blomma ordentligt i perennplanteringarna och alla träd har den där skira vackra grönskan.
Juni är också den ljusaste månaden och fåglarna fortsätter sina konserter långt in på natten. Näktergalen håller mig vaken då jag sover kvar i mitt rum, men jag har svårt att bli arg på den fågeln.

Nu blommar pioner, nävor, akleja och iris. Att fånga juni på bild är en omöjlighet men alla vet ju ändå hur det känns i den här tiden. Midsommar avslutar månaden och semestertiden närmar sig. Slottsträdgårdsmästaren jobbar vidare i den här vackra tiden och tar sin semester i augusti i stället.


















Engsholms slottspark i maj
Engsholms slottspark i juli
Engsholms slottspark i augusti
Engsholms slottspark i september

Juni månad i bloggarkivet:

2005
2007
2008
2009
2010


Kommentarer
Postat av: Mariana

Det är inte fy skam i juni heller.

Mycket vackert....

2010-10-06 @ 10:30:04
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Anita

Så skönt det är att få starta om med sommaren igen med hjälp av dina härliga bilder. Juni ... ljusa sommarnätter, jamen det är ju bara så härligt. Jag har besökt Engsholm i juni och suttit nere vid vattnet, dock inte badat. Och även om en lång höst och vinter ligger framför oss så kommer den igen ... den sköna månaden juni. Det blåser om möjligt ännu mer idag än igår så att få sig en junidos är inte fel. Nu väntar jag på juli.

2010-10-06 @ 18:03:43
URL: http://anitalinder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0