Site Meter

Stockholms innerstad blommar

 Sankt Eriksgatans magnolior har gjort sitt för i år, men jag tycker om det vissnade stadiet också!
 
 
11maj 2019
 
 
Monica Zetterlunds park
 
 Stjärnmagnolian i Monica Zetterlunds park var däremot fortfarande fräsch!
 
 
Jarlaplan
 
 
Ellen Keys park
 
Prunus avium 'Plena' och troligen Prunus 'Kanzan' i Ellen Keys park.
 
Restaurang Sue Ellen vid Ellen Keys park.
 
 
Danderydsgatan
 
 Så här kan man också bo mitt i Stockholms innerstad!
 
 
Humlegården
 
...och jag hittade mina älskade häggar även i Humlegården.
 
 Lite tunt med lökväxter runt vår blomsterkung Linné i Humlan!
 
 
Centralbadets trädgård
 
 Givetvis kunde jag inte låta bli att gå igenom Centralbadets trädgård...
 
 
Norra Bantorget
 
Magnolia 'Galaxy' på Norra Bantorget.
 
 
Centralstation
 
 
Serafens trädgård
 
 
Grubbensringen/torg
 
 Mycket effektfullt med två magnolior vid trappan ner mot Barnhusviken. 
 
 
Ungefär så här var min vandringsväg idag! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Janicke

Bautavandring! Inget fel på dina knän vad det verkar, härligt. Tack för fina bilder! Som vanligt så inspirerande och min ventil nu för tiden.

2019-05-11 @ 22:17:42
URL: http://https://janicke365.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Knäna fungerar utmärkt sedan jag slutade jobba Janicke! Men sååå himla långt var det inte!

2019-05-12 @ 19:42:29
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0