Site Meter

På jakt efter sommarblommor i Stockholm 2016

 
 Sedan 2008 har sommarblomsplanteringar i Stockholm ett gemensamt tema och i år har sommarängen flyttat in i stadens urnor. I varje fall ska det påminna om en sommaräng i färg och form. Det är mycket petunior i citrongult och blåviolett - se växtlistor längre! Det är fint i år, men nästa år vill jag se något mer dramatiskt...tror jag!
 
Här finns några blogginlägg med sommarblommor från tidigare år!  Klicka på årtalet - 2009, 2010, 2015
 
UD, Arvfurstens palats vid Gustav Adofs torg.
 
Gustav Adolfs torg, och det som sticker ut från statyn är ett handtag från ett svärd och ingenting annat...!
 
Strömparterren - de här tyckte jag bäst om!
 
Stortorget i Gamla Stan. Packat med folk och jag tog bilden mot den gamla pumpen.
 
Sankt Eriksplan
 
Centralstationen
 
 
Odenplan. Just när Odenplan blivit klar efter stora arbeten med ny tunnelbaneuppgång mm. så börjar de renovera vackra Gustav Vasa kyrka. Det känns som det aldrig blir färdigt på den här platsen.
 
Norra Bantorget
 
...och på Hötorget var det loppis!
 
Berns i Berzelii park
 
Berzelii park
 
Kungsträdgårdens planteringar har jag svårt att tycka om i år...
 
...men den här gillade jag. Vet tyvärr inte vad den heter.
 
 
 
 
Kornhamstorg i Gamla Stan
 
Det här är Stockholms kitschigaste restaurang. Endast plastblommor!
 
Mosebacke torg
 
Mariatorget
 
 Nytorget
 
 
 
Medborgarplatsen
 
 
 I år har Swedenborgsgatan blivit gågata och prydd med höga arrangemang med kaskadpelargoner! Snyggt!
 
Strandvägen vid Djurgårdsbron
 
 
22 augusti
 
 
 
Tessinparken
 
 Ur boken ´´Boken om Stockholm´´ från 1901

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0