Site Meter

Slottsträdgårdsmästarens sista arbetsår - augusti

 
I början av augusti blev det två veckor semester för slottsträdgårdsmästaren! Bland annat fyra dagar vid Comosjön i Italien!
 
Trots att robotar klipper de största gräsytorna denna sommar, så finns det fortfarande lite att ´´pyssla´´ med i den här slottsparken. Fyra månader kvar att trädgårdspyssla nu!
 
 
Klicka på länkarna för att se tidigare månader!
 
25 augusti. De gamla pelargonerna som jag övervintrat i många år, funkade i år också. 
 
Grusvägen innan man når fram till Engsholms slott är fylld av renfana i början av augusti
 
 
Jag plockar surkörsbär 'Fanal' den 1 augusti
 
Mina grannar Eva och Anders hemma i Bromma, besökte mig den 3 augusti.
 
Den 4 augusti gick jag på semester! Bilden tog min granne fotograf Anders Löwdin.
 
Anna som är redaktionschef på Allt om Trädgård, kom på besök med sin man Per och tre hundar 2 augusti!  
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med semester på sensomnaren och Italien är ett vackert land. Förstår att du räknar ner till din sista arbetsdag.
Härliga bilder som du bjuder på och än kan vi få vackra härliga dagar om än lite kyligare. Gun

2017-09-04 @ 10:34:34
URL: http://bloggplatsen.se
Postat av: Hasse Wester

Ja nu räknar jag ner Gun. Visst kan hösten vara vacker med alla sina färger och jag tror säkert att denna vinter blir bra också, när jag slipper pendla den långa sträckan till jobbet i snö ich halka.

2017-09-05 @ 16:03:02
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0