Site Meter

Det blommar i Bergianska trädgården

Egentligen ska man väl gå med plakat idag och demonstrera mot något men jag tog en vandring i Bergianska trädgården i stället. Det var blåsigt och lite folk. Inte mycket som blommar ännu men vid gräsytorna mot sjön var marken täckt av vårblommor. Vårlök, Scilla, Nunneört, Porslinshyacinter och vitsippor.

Mistlar
Edvard Anderssons växthus och Mistlar i träden utanför

Porslinshyacint
Porslinshyacinter

Rodh
En tidig Rodhodendron oreodoxa som härstammar från Kina

Tvärtom
Tror att jag ska börja göra saker tvärtom framöver. Ska börja frångå rutiner och att lyssna vad andra människor tycker är rätt eller fel. Idag gick jag min vända i Bergianska trädgården åt motsatta hållet än vad jag brukar.....!! Det var mitt första steg. Ska omvärdera mina beslut att leva ensam i hela mitt liv. Jag har en möjlighet att få ett fantastiskt liv om jag frångår mina principer. Vi ska diskutera framtiden när hon återvänder från Spanien....så!

Dagens låt - Mystery Game med Clannad

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga bilder, det verkar vår över dem !

2006-05-01 @ 18:26:50
URL: http://ullen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0