Site Meter

Magnolia i Berzelii park

 
När Ulf Nordfjell omgestaltade Berzelii park 2012 efter en renovering av trädgården, ritade han in en plantering med bara Magnolia och placerade ljusgula tulpaner där under, som blommade samtidigt med de vita skönheterna. De tre olika sorterna är Magnolia kobus, Magnolia x loebneri 'Merril' och Magnolia stellata. När dessa favoriter blommar som de gör i år (förra året var blomningen svag) blir den här planteringen som ett fantastiskt smycke i en av Stockholms äldsta parker.
 
Jag tog tunnelbanan in efter jobbet för att fotografera allt detta vackra, eftersom jag vet att de snart har blommat färdigt. En annan anledning till att jag åkte in just idag, är att det under flera nätter ska bli minusgrader. Minus 4 grader natten till onsdag och jag är väldigt tveksam till att dessa blommor ska klara så många minusgrader.
 
Läs mer om Berzelii park här!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0