Site Meter

Blommande persikoträd och vinterraketer hos Edvard


Eucrosia mirabili

Stor vinterraket - Veltheimia bracteata

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Edvard Anderssons växthus i Bergianska trädgården i Stockholm är en plats som håller mig vid liv under vinterhalvåret.
Om vår svenska vinter blir för hård och deprimerande så åker jag ut till Edvards glashus för att vandra i Medelhavs- och tropiskt klimat för en stund.
Jag tar en kaffe och en god morotskaka och bara njuter av värmen och dofterna här inne. Trots mitt dåliga luktsinne så känner jag verkligen mängder av dofter slå emot mig när jag kliver in här.

Efter att ha varit sjuk en tid så var det här besöket en bra start på väg ut i verkligheten igen! Nästa vecka återvänder jag till slottsparken.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för att du delar med dig av dessa fina bilder till oss som bor för långt från Bergianska för att ta oss dit på en fika. :)

2012-02-10 @ 16:44:25
URL: http://iwillnevergiveup.blogg.se/
Postat av: EvaB

Bergianska, det står på min Stockholmslista... Underbart med ett sådant ställe! Här i södra Halland gläds jag åt att det helt plötsligt är ljust mycket längre på eftermiddagen.

2012-02-10 @ 17:56:01
URL: http://www.inredamedbocker.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Gunilla: Varsågod!



EvaB: 2 tim 44 minuter ljusar sedan vitersolståndet. Vi är på väg mot våren...

2012-02-10 @ 18:46:28
Postat av: Karen Olesen

Det må være vidunderligt at have et sådant "refugium", når der er behov for opmuntring.

Bedste hilsner

2012-02-10 @ 22:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0