Site Meter

Novemberbesök i Bergianska

I morgon kl 18.00 ska bilderna till fototävlingen vara inlämnade och jag kommer att lägga ut de bilder som jag fått in så att man kan börja rösta. Kom igen nu kompisar...se inte för allvarligt på temat GLÄDJE. Glädje kan ju betyda så oändligt mycket! Jag har fått alldeles för få bilder så skicka glädje till mig nu tack!

Idag gav jag mig ut efter att ha vilat mitt knä i en vecka. Det känns helt ok att ta sig fram igen och på måndag jobbar jag vidare i slottsparken. Jag längtade efter medelhavsklimat och begav mig till Edvard Anderssons växthus i Bergianska trädgården. Det blev en fotorunda där inne och kaffe med morotskaka i cafét. 
Ute i trädgården fanns det fortfarande lite färg på växtligheten och det kändes nästan som vår när jag såg att kejsarolvonet blommade.

Rönnsumak - Rhus typhina

Tulpanträdets höstlöv

Encephalartos ferox

Bomull

Banksia ericifolia

Templetonia retusa




Kommentarer
Postat av: Fredhällsbon

Riktigt riktigt snygga bilder, Hasse! VERKLIGEN!

2011-11-11 @ 19:48:54
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Tack!

2011-11-11 @ 19:54:02
Postat av: Ann

Tänk att november kan vara så vacker

2011-11-11 @ 22:13:50
URL: http://naturenshus@wordpress
Postat av: Kristina

Kan avslöja - om det nu är ett avslöjande - att jag var på Bergianska i går, så la batteriet i kameran av, och något extrabatteri låg inte i kameraväskan. Ibland håller man sig för skratt.

Tittar med avundsjuk glädje på dina bilder i stället.

Ha en god helg

Kristina

2011-11-11 @ 22:36:11
URL: http://kristinabonander.blogspot.com
Postat av: Blomkärringen

Vilka härliga bilder, har aldrig varit där, ser att det blir ett måste..

Tack för alla fina bilder i höstmörkret!

Ha det gott!

2011-11-16 @ 16:54:25
URL: http://blomkarringen.blogspot.com/
Postat av: Marie

Jag gillar dina bilder Hasse,

Har 5 nyplanterade rönnsumak som jag hoppas kommer ge höstfägring framöver!

Har inte heller varit på Bergianska! Ser att det är värt ett besök!

2011-11-20 @ 17:51:37
Postat av: Marie

Jag blevs å glad förra helgen när min 19 åriga som under en biltur till Striberg utbrister " mamma, ser du att lärkträden har nästan samma guldgula färg som hjortron"!

Skönt att ha en son som är så närvarande och njuter av det som finns runt om i naturen.

2011-11-20 @ 17:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0