Site Meter

Fototävling 2011 - Novemberbilden tema Glädje.

Mörkret har nu lagt sig som ett lock över vårt land - då är det dags för en fototävling igen. Start tisdag den 1 november.
Det blir nu fjärde hösten i rad som jag är nyfiken på era bilder. Förra året valde jag oktober i stället för november och även om det kom in mängder av fina bilder då så är det en större utmaning för fotografen och mer spännande för mig att se hur ni fångar november på bild och i år har jag dessutom lagt till ett tema.

Jag är nu sjukt nyfiken på hur ni fångar glädje på bild i november. Många tycker att november är årets tråkigaste månad men själv har jag inte några större problem med november. Kan tycka att det är vackert med det grå och det avskalade - en stund. Jag har störst problem med december, januari och februari. Nu önskar jag alla lycka till i tävlingen!
  • Bilden ska vara tagen i november 2011. Temat är Glädje och motivet behöver inte vara trädgård.
  • Bilden får inte tidigare vara publicerad någonstans, inte heller på bloggar.
  • Döp bilden!
  • Bilden kommer i bloggen att vara 790 bred, men det går bra att skicka den högupplöst också, så ändrar jag den och bilden måste vara liggande för att det ska bli rättvis plats i inlägget.
  • Bilderna ska vara hos mig senast lördag den 12 november kl. 18.00.
  • Bilderna kommer att ligga på bloggen mellan 12-20 november och ordningen lottas. Deltagarna är anonyma tills de fem som fått flest röster visas.
  • Man röstar på en bild (inte sin egen) genom att maila till mig och man röstar endast på en bild.
  • Jag räknar alla mailröster söndagen den 20 november kl. 18.00 och lägger ut de fem bilder som fått flest röster med ordningen från 5:e plats och uppåt. Vinnaren koras alltså under kvällen.
  • I den här tävlingen vinner man äran, men något litet pris blir det väl i år också.
  • Så från och med den första november är det bara att ge sig ut och fånga glädje på bild.
  • Jo just det...det här är tänkt att vara en lustfylld och enkel fototävling utan inblandning av utomstående kontrollanter och domare. Jag är enväldig domare och en sjukligt rättvis sådan!

Kommentarer
Postat av: Lars Forslin

Hmmm... Knepig uppgift du har ordnat Hasse. :-)

2011-10-27 @ 14:40:42
URL: http://blogg.perenner.se
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Det är meningen Lars...

2011-10-27 @ 14:44:30
Postat av: Christina

Ska bilden vara tagen inomlands ;-) ?

2011-10-27 @ 15:01:29
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Nej då Christina...var som helst på vårt klot!

2011-10-27 @ 15:02:17
Postat av: Carin i Gbg

Kul!!!

2011-10-27 @ 15:26:16
Postat av: billan

Hmmm....

2011-10-27 @ 20:06:03
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Marie

Ska bli kul tt se!



Nu äller det att förmedla gädje....

2011-10-27 @ 21:45:31
Postat av: Blomkärringen

Oj, svårt men kul! Ska se vad jag hittar! (:D

2011-10-30 @ 22:05:13
URL: http://blomkarringen.blogspot.com/
Postat av: Anna Vattenkanna

Rolig utmaning. Jag lägger en länk från min högra lista också.



ha det bra Anna Vattenkanna

Postat av: Blomkärringen

Nä,här har det inte plingat till när det gäller tävlingen. Hoppas du fått in många kul bidrag, ska bli intressant att se. Ha det gott!

2011-11-16 @ 16:07:27
URL: http://blomkarringen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0