Site Meter

Direktsändning på bloggen i dag....

Glöm inte FOTOTÄVLINGEN.....


Stor trädgårdskonst....eller?

Jag tänkte utmana Facebook och Twitter idag. Jag kommer att uppdatera bloggen under hela dagen för att berätta vad jag gör....just så som man gör på Facebook eller när man Twittrar. Jag gör det i mobilen och mitt i lövarbetet. Visserligen har jag nu också blivit Facebookare men jag känner mig mest hemma här på bloggen. Undrar lite hur det ser ut om fem år...om bloggar och Facebook närmat sig varandra?
  • Vaknar av mobilen 4.45 av ´´En historia´´ med U.L. Måste byta låt snart. Det är mörkt. Mycket mörkt. Men det lyser i fönstren på andra sidan sjön, där i Kristineberg och Fredhäll. Tittar in på Internet och ser att jag fått ännu några bilder till fototävlingen. Nu lämnar jag Bromma kör 4:an de sju milen ner till slottsparken. I mörker.
  • Stämplade in 06.01, Under resan spelades ´´Vägen till paradiset´´ med Eldkvarn på radion och man berättade att Svarta Änkan höll på att etablera sig i Sverige och att ett bett av spindeln var lite värre än ett getingstick. De farligaste spindlarna finns i Australien. Snabbfrukost nu snart. Sedan lövjobb igen.
  • Dags att byta arbetuppgift ett tag. Nu ska koskit läggas på i de sista odlingslådorna i trädgårdslandet så nu åker bonn-stövlarna på. Det blåser hårda sydliga vindar i slottsparken och det är 7 grader varmt.
  • Har just ätit en galet god fiskgratäng inne i slottsvärmen. Nu återgår jag till trädgårdslandet.
  • Kaffe. Korparna är de enda fåglar man hör i parken nu men J såg just en gärdsmyg som satte sig på den blå traktorn.
  • Pratar med bror i telefon och sms:ar K
  • Nu återvänder jag snart till civilisationen. Jag har jobbat mina 8 timmar. Tar färjan över till Grödingelandet och kör via Tumba och Huddingevägen hem, det finns en risk att det blir ett stopp vid McDonalds. Ikväll blir det Champions league på TV, Milan-Real Madrid.
  • Hemma nu. Mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem. Kul. Har just lagt om till vinterhjul på 307:an så nu kan det snöa...eller inte! Det blev McD i Älvsjö på hemvägen och jag hoppas att jag inte luktade av det jag jobbade med idag. Mitt eget luktsinne har inte kommit tillbaka...och jag tror att jag får klara mig utan det nu. Skönt att vara hemma.
  • Får en youtube-film som handlar om ett sätt att försöka parkera. Filmen finns här nedan.
  • Kollade över de få bilder jag tog idag och lade in några i det här inlägget ...längst ner.
  • Får just reda på att Ulf Lundell snart släpper en ny bok. ´´Tankebok om livet, kärleken och döden´´.
  • Har ett par inlägg klara som ska jag lägger ut i morgon bitti.
  • Nu börjar snart matchen. Måste fixa kaffe....bäst att sätta fart! I morgon spelar Barca.
  • Halvtid i fotbollen. Milan-Real Madrid 1-1. Mål för Milan...Ronaldinho på straff.
  • Matchen slutade 1-1. Sov Gott!




Avenbokens löv sitter kvar länge


Jag skördade sallad idag....den tredje november! Sådde den i augusti. Den var mycket god.

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag är avundsjuk på fiskgratängen och koskiten. Skulle vilja ha obegränsad tillgång till bådadera!



(Trevligt med "direktsändning".)

Eva

2009-11-03 @ 12:29:38
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Mariana

Höll faktiskt på att missa den upp och ner vända dojan/klippta busken.

Attans vad tidigt du går upp, det kan inte vara mycket trafik då.

2009-11-03 @ 12:37:40
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Kersti

Jag känner mig också mest hemma på bloggen. Så är det bara.

Jag hade som ambition att gå ut och fota på lunchen. Men som vanligt så blev det inte tid. Mörkt i morse och mörkt när jag cyklade hem. Undrar just om jag lyckas få någon bild att skicka in till tävlingen. men det är ju några dagar kvar, det är tur.

Det är inte klokt vad du måste gå upp tidigt. Det hade jag aldrig klarat. Min klocka ringer 6 och det tycker jag är på gränsen.

2009-11-03 @ 21:04:33
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Eva: Fiskgratäng och koskit är bra grejer...



Mariana: Nej inte så mycket trafik...men på måndagmorgnar är det rätt mycket och hetsigt.



Kersti: Inte lätt att hitta bra ljus för fotografering nu nej...

2009-11-03 @ 21:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0