Site Meter

Inlägg nr. 1636


Den blå aklejan har valt en bra plats just under stupröret och myskmadran fortsätter att smyga sig ut i gången och jag låter den göra det.



Mitten av juni snart och det är kallt. Utplanteringsväxterna ser inte mycket ut för världen men perennerna och de vilda blommorna trivs ganska bra.
Sådden i trädgårdslandet vilar och väntar på varmare väder. Såg just på löpsedlarna att det ska bli rekordvarmt i midsommar. Vad annars ska det stå på en löpsedel om inte ´´rekord´´.. Det kan ju i och för sig betyda att det är nytt värmerekord....hittills i juni!
Nej....nu är jag less på kylan och väntar på den där rekordvärmen som tydligen ska dyka upp om en vecka. Vi är ju snart mitt i sommaren!



Stjärnhyacint (Camassia esculenta)


Rugosahäckens blommor börjar om några dagar slå ut...om inte kylan gör att de stannar i knoppstadiet.


Staketet till trädgårdslandet börjar snart bli färdigt. Sedan ska det planteras klättrande växter i hörnen.

Nu kan man rösta på Sveriges vackraste park 2009

För ett år sedan

För två år sedan

Dagens låt
.

Kommentarer
Postat av: Åsa!

Staketet blir verkligen bra. Smart med gnagarskydd längst ner, för det är det väl?

Vad blir det för klätterväxter måntro?

2009-06-09 @ 17:49:53
URL: http://bitihopdax.blogspot. com
Postat av: Eivor

Bra med staket som kan hålla ute de vilda djuren.

Det var nog inte gräslök utanför Berns i ett annat inlägg, Allium kanske?

I år frodas det verkligen överallt.

2009-06-09 @ 18:55:12
URL: http://vstanvinden.blogspot.com/
Postat av: Staffan H

"Rekord-" är ett vitt begrepp i pressen och det missbrukas flitigt. Naturligtvis längtar jag efter varmare väder, men rekordvärme är inte nödvändigt. Växterna verkar frodas och det är ju något att glädjas åt.

2009-06-09 @ 21:03:10
URL: http://staffanhuss.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vilket fint staket det blir. Bra idé med klätterväxter i hörnen. det kommer att bli jätte fint.

2009-06-09 @ 22:10:20
Postat av: Lia

Jag älskar din blogg. Du anar inte hur mycket den hjälpt mig i jakt på bra inspelningsplatser (!) runt om i stockholm!

Tack!!!

2009-06-09 @ 22:41:58
Postat av: Mariana

Det nya "staketet" blir riktigt fint, stilrent.

Tycker det varit skönt med det svala och regniga vädret man får lite andrum men ser fram mot att kunna sitta ute och äta på kvällarna.

2009-06-10 @ 09:36:55
Postat av: Yo

Trädgårdslandet imponerar på mig. Så genomtänkt och vackert! Där blir det en fröjd att odla:) Yo

2009-06-10 @ 10:08:00
Postat av: Trolda

Kommande rekordvärme...!?? Och PRECIS då som jag skall ha SEMESTER i en vecka...;-)



Trolda - tursam =D

2009-06-10 @ 21:30:25
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Lillebeth

Den där fina stugan, den röda med vita knutar, ser ut som hemma hos mig ungefär.

2009-06-12 @ 09:57:09
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0