Site Meter

Villa Parkudden

Villa Parkudden på Södra Djurgården. Byggt 1899 - arkitekt Ferdinand Boberg.

Om man vill ha många besökare till sin blogg ska man skriva om Villa Parkudden. När jag skrev mitt inlägg ´´Från Biskopsudden till Blockhusudden´´ för två år sedan, så var det för att visa min vandringsväg på Djurgården. 
Nu såg jag nyss att min besökstatistik har blivit galen - det var plötsligt mång-mångdubblet så många besökare än normalt. Det visade sig att prinessan Madeleine har planer på att bosätta sig i Villa Parkudden på Djurgåden och mitt gamla inlägg hamnar som åttonde träff om man googlar på Villa Parkudden. Jag undrar hur fort Google får upp just det här inlägget på träfflistan? Det borde ju komma högt eftersom inlägget heter just - Villa Parkudden. För ALLA vill ju se hur prinsessan Madeleine ska bo!  Idag kommer nog många av landets monarkister att titta in här på bloggen...
Jag ser det här inlägget som ett test!
Se Aftonbladets artikel.

Uppdatering:
Det tog inte många minuter innan detta inlägg hamnade just ovanför mitt gamla inlägg på Google - så fort går det!

Från Expressen 19 januari 2009 då det brann på vinden i Villa Parkudden.
Byggdes 1899
Villa Parkudden på Djurgården byggdes 1899 och ritades av stjärnarkitekten Ferdinand Boberg. Prins Carl hade fram till 1908 Villa Parkudden som sin bostad. Sedan flera år tillbaka fungerar huset som ett flerfamiljshus.
Läget är ypperligt för prinsessan Madeleine. Det ligger precis bredvid motionsspåret som Madeleine och Jonas tränar varje dag. Det är också lätt att spärra av för säkerhetspolisen.
Villan ägs idag av Kungliga Djurgårdsförvaltningen med kunglig dispositionsrätt för Hovet.

Kommentarer
Postat av: Johan Grönlund

Lycka till! Självhittade jag din blogg via svenska dagbladet. En artikel om rockdust i skottland hade en länk till din blogg:)

2009-12-03 @ 13:20:40
Postat av: Skogseva

Jag säger som käre maken brukar "Folk är galna!" Själv är jag republikan så jag struntar i var Madelaine & Co bosätter sig, men det är ju roligt om ett gammalt inlägg om Villa Parkudden ger dig ännu fler besökare. Och visst är Google snabba!

God afton säger

Eva

2009-12-03 @ 16:26:15
URL: http://skogseva.blogspot.com/http://
Postat av: Kalle

Nja, måttlig monarkist...men jag kollar bloggen som

vanligt ändå. Dystert att bo i en sån stor kåk. Det blir fel proportioner i förhållande till storleken på människan... Jag vill ha ett mer ombonat boende.

2009-12-03 @ 19:12:44
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Johan Grönlund: Tack! Länkad från SVD...hm!



Skogseva: Jag håller med maken...



Kalle: Men de kommer nog ha mycket tjänstefolk...vem vet, kanske trädgårdsmästaren kräver stora utrymmen?

2009-12-03 @ 20:12:33
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Mira

Själv hade jag väl hittat hit i mitt eviga googlande efter Boberg... :)

2009-12-03 @ 21:24:00
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Johan Grönlund

Eller ja är ju du som länkat till deras artikel i din blogg och sen så visar de det och länkar tillbaka:)

2009-12-04 @ 03:31:33
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Mira: Säkert hade det varit så.



Johan Grönlund: Just ja...så var det!

2009-12-04 @ 04:56:40
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Svante

Hittade din länk via wikipedia faktiskt, http://sv.wikipedia.org/wiki/Parkudden.

Alltid intressant med byggnadshistoria tycker jag

2009-12-04 @ 10:51:59
Postat av: Pia

Helt rätt- självklart är vi nyfikna på vart Prinsessan skall bo!

Hoppas du slår rekord på din fina blogg.

2009-12-15 @ 17:40:14
Postat av: Jenny

Nu lär det väl dröja innan hon flyttar dit om hon är själv...lite väl stort för en person kanske.

2010-05-26 @ 14:23:19
URL: http://sv.libidil.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0