Site Meter

Jag har suttit på Hall....igen!



Om man ska samla på vackra platser här i livet så kommer Hallshuk för mig att ligga högt upp på listan, Jag hittade hit första gången 2007 och tyckte att jag hittat Gotlands vackraste plats. Skulle känslan hålla i sig även den här gången?

Nere i hamnen var allt stilla och en man tog sin lilla båt för att ge sig ut och vittja näten..
Platsen hade kvar sin magi även den här gången och kanske känslan blev ännu starkare nu där uppe på klippan...eller huken som det heter, utsikten är fantastisk. Att horisontlinjen är sned....ska jag ändar hemma med PS.

Det finns nu en hemsida om Hallshukar där man kan läsa att det byggdes en kristen kyrka på platsen redan på 1100-talet.
Jag kommer att sitta på Hall många gånger i mitt liv.







Kommentarer
Postat av: Rosita

Tack för att du tar ut oss på vackra resor...

Jag förstår din känsla för detta paradis,har inte varit på Gotland sen 1978,längtar ständigt tillbaks.

Så härligt att se träbåtar,vi har en Tiveds-snipa i lärk,den är lättmanövrerad och samtidigt sjösäker.

2009-08-21 @ 10:25:36
URL: http://bredeboletshantverkscafe.se
Postat av: Ramona K

Makalöst vackert! När jag kommer till sådana vackra ställen, tänker jag oftast hur det skulle vara för barnen som växer upp just där. Undrar om man inte blir en snällare människa när man har växt upp i en sådan himmelsvacker miljö?

Trevlig helg

Ramona K

2009-08-21 @ 12:37:42
Postat av: Mira

Frid...

2009-08-21 @ 13:35:43
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Jag har besökt Hallshuk ett fåtal gånger i mitt liv. En gång cyklade vi runt därute på småvägarna, barnen var jättesmå och sov i barnstolarna bak på cyklarna. Undrar varför jag glömt bort denna plats? Vackert är det iallafall!

Antar att ni besökt stenkusten när ni varit där ute?

2009-08-21 @ 13:36:43
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Londongirl

Det är så vackert där så man tappar nästan andan.

2009-08-21 @ 14:23:36
Postat av: R

Tycker det är roligare när horisonten är sne än rauk..ler

2009-08-21 @ 15:23:10
Postat av: Kersti

När jag ser på dina fina bilder därifrån så inser jag att du har rätt. En av Sveriges vackraste platser och jag har bara sett den på bild hur ska den då inte vara i verkligheten.

2009-08-21 @ 16:08:34
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Anita K.

Sjelero.

Vi kommer tilbake.

Postat av: billan

Vilken vacker plats, det måste bli Gotland nästa år!

2009-08-21 @ 16:27:14
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com
Postat av: Pia

Jag har aldrig varit på Gotland så det är toppen att få "följa med" dit. Det ser ju helt underbart ut där. /Pia

2009-08-21 @ 16:50:13
Postat av: Inger W

Håller helt med dig, Hallshuk är väldigt speciellt och vackert på norra Gotland!:)

2009-08-22 @ 14:01:18
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Rosita: Tiveds-snipa låter perfekt!



Ramona K: Jag tror också att människor här får en lite annan syn på livet. Fiskaren som åkte rakt ut i havet såg ut att må gott.



Mira: Finns inget bättre ord för den här platsen...



Åsa: Du får återbesöka platsen Åsa. Jag lyckades överplanera den här resan till slut och vi skulle behövt minst en vecka till. Näst gång kommer Gotlandsbesöket att innebära mer vila.



Londongirl: Visst är det...man måste nästan ha syretillskott.



R: Ha ha...då kanske jag låter bilderna vara då.



Kersti: Du får prova när du kommer till Gotland nästa gång!



Anita K: Sjelero är också ett bra ord för platsen.



billan: Det tycker jag verkligen!



Pia: Kul att du följt med!



Inger W: En plats som man alltid kommer att återvända till.

2009-08-23 @ 09:24:17
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0