Site Meter

Jag har suttit på Hall

På nordvästra Gotland finns en vacker ort som heter Hall. Åker man längst ut på udden kommer man till Hallshuk och det blev den stora överraskningen denna gång på ön, här hade jag aldrig varit tidigare. Den lilla byn vid havet var det vackraste jag sett på länge. Högt uppe på klinten där fyren står satt jag och såg ut över byn och havet. Det är lyckligt lottade människor som bor här.

15392-1016
15392-1017
15392-1018
15392-1021
Halls kyrka

15392-1019
Någon mil söderut från Hall ligger Lickershamn. Här finns bl.a. den berömda rauken Jungfrun som är Gotlands högsta rauk.

15392-1020

Kommentarer
Postat av: Azola

Hej du kåkfararen... :o
Vilka vackra bilder från Gotland & Hall.
Så du är på Gotland och njuter...måste vara underbart den här tiden på säsongen, lugnt och fridfullt.
Tillbaka igen efter sommar-uppehållet!
Skickar bilder på tomten vt. Har lite frågor ang. ett äppelträd ;)
Sköt om dig/ A

2007-08-16 @ 21:36:35
Postat av: Thomas H

Tack, Hallshuk är något att bevara som en längtans plats. Där är ju så oerhört vackert att jag till och med vill tro att byborna måste vara verkligt goda människor. Inte kan man träta när skönheten står alldeles inpå husknuten.

2007-08-17 @ 19:09:03
URL: http://thomasmedh.blogspot.com/
Postat av: frukostflingan

Vilka fina bilder! Vi har tydligen varit på samma ställen i sommar, jag älskar att sitta på dessa steniga stränder!

2007-08-18 @ 17:21:28
URL: http://frukostflingan.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Azola: Gotland är bäst under alla månader utom juli då det är alldels för mycket folk där. Återkommer om äppelträdet.
Thomas H: Jag skulle lätt kunna tillbringa mitt liv i den vackra byn vid havet.
frukostflingan: Jag älskar både de steniga och de sandiga stränderna men då ska de sandiga stränderna vara folktomma för att man ska kunna upptäcka det vackra.

2007-08-19 @ 00:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0