Site Meter

Lykkefund

15392-1785

Honungsrosen ´Lykkefund´ - se en tidigare Dagens växt här!

Kommentarer
Postat av: Lilla B

I brist på lämplig odlingszon hade jag rosen Polstjärnan istället för en honungsros. Men de långa, supervassa taggarna fick mig att ge upp. Varje försök att närma mig rosen med en sekatör slutade med blodbad.
Allt blir sannerligen inte bra som man gör.
Men jag önskar mig en härdig honungsros.

2008-02-26 @ 07:07:16
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Karin A

Vilken härlig bild på en utav mina favvorosor! Tar omvägar sommarmorgonar för att njuta av den. Härligt!

2008-02-26 @ 08:15:55
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Ann-Christin

Deb är ju helt underbar! Jag planterade en Lykkefund tidigt i höstas så den består mest av någon enstaka gren ännu så länge. Har du något odlingstips för den? Jag planterade den i sydvästläge, mot några gammla träd/stubbar, med lite kompost och matjord. Ska den klippas nu i vår eller ska den få etablera sig i lugn och ro?!
Tack på förhand!
Ann-Christin

2008-02-26 @ 08:55:18
Postat av: lotta

Min första, riktiga ros som blommade så fint i fjol - hoppas det blir mer blommor i sommar. Underbar bild :)

2008-02-26 @ 12:40:38
URL: http://lotta.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Jag Polstjärnan är en argsint ros.

Karin A: Den är verkligen vacker.

Ann-Christin: Jag har min stora Lykkefund just mot en gammal, gammal torrstubbe och där kan den njuta av den förmultnande stubben. Sydväst läge låter bra men jag tycker inte att du ska klippa den...ha lite tålamod i stället. Lite välbrunnen kogödsel i vår är bra.

lotta: Trivs den så blir den riktigt stor och blommar rikligt.

2008-02-26 @ 14:55:14
Postat av: Azola

Visst är den vacker! Funderar på vad jag ska ha för ros mot den röda trä fasaden till sommaren och denna har jag haft tankarna på tidigare...tror nog det blir en eller två!! Vi ska flytta ett litet växthus så platsen blir tom till våren! Snart börjas det ;)

2008-02-26 @ 17:16:36
Postat av: Claus

Både honungsros och Polstjärnan finns i min koloni. På bara några år har de vuxit sig riktigt stora. Får dessvärre "tukta" dem i den lilla trädgården. Bilden är magnifik. Tips på pergolor?

2008-02-26 @ 18:18:52
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: parkarbetaren

Kom att tänka på Rose Garden med Lynn Anderson. Hittade den på You tube, med rosor och allt, förstås. Tänk, de flesta hits från 60- och 70-talet finns numer på You Yube. Märkligt att man fortfarande gillar sin tidiga tonårsmusik så mycket.

2008-02-26 @ 19:43:37
Postat av: syster

Vilken vacker ros! Den skulle absolut få en plats i min trädgård om jag hade någon.

2008-02-26 @ 22:26:08
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Azola: Köp tre...eller fyra! Ja nu börjar det på allvar snart.

Claus: Lykkefund passar utmärkt som klättrare på en pergola.

parkarbetaren: Snart finns allting på You tube...snart direktsänder de alla människors liv!

syster: Den är verkligen vacker. Skaffa en trädgård så ska jag plantera åt dig!

2008-02-27 @ 08:41:28
Postat av: Ronja

Mmm... jag älskar den rosen! Doften är underbar!!

2008-02-27 @ 21:28:30
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Ovestella

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-03-16 @ 10:30:33
URL: http://ovestella.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0