Site Meter

Semester hemma i Stockholm - söndag

 
 
Semestern är slut för den här gången och plikten kallar i morgon. Det är slut på frihet, långfrukost och sena kvällar. Nu är det tidiga morgnar och långa arbetsresor som väntar igen. Idag försöker jag att mentalt ställa om, letar fram arbetskläder och bilder av slottsparken börjar plötsligt flimra förbi i mitt huvud. Lite spännande ska det ändå bli att se ur det ser ut i Engsholms slottspark.
 
Om jag ska sammanfatta den här Stockholmsveckan så har den varit helt underbar, med fint väder, lagom vila och jag har upplevt så mycket gott. Av allt jag gjort så finns det inget som slår måndagens stund på stenbryggan vid Blockhusudden, där jag satt och läste min bok på favoritplatsen i Stockholm. Jag hade hela veckan framför mig, båtar gled förbi mig, solen värmde och jag har sällan känt mig så lugn.
 
Tack för att ni hängt med på bloggen och på Facebook!
 
Här kan ni läsa om alla semesterdagar i Stockholm den här veckan, klicka på dagarna:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Meta

Du har då verkligen tagit vara på din semester och både varit aktiv och njutit. Men som alltid så varar det inte för evigt. Många nya fina platser har jag lärt mig i Stockholm, ligger i vill göra listan. någon gång ska jag väl få tid.
Här har den härliga värmen bytts till regn och åter regn så det fick bli innegöra idag Äppelmos det är inte fy skam det heller.
Ha nu en fin början på din första arbetsvecka
Kram Meta

2016-08-28 @ 20:25:28
URL: http://blommorochsantmedkoloni.blogspot.com
Postat av: Olof T

Vilka härliga reportage du skrivit, och mycket snygga bilder. Österlenresan känns mest exotisk!

Skriv gärna något om Slottsparken när du nu återvänder dit, vad som hänt och om kanske rådjuren ätit upp något...

2016-08-28 @ 22:18:14
Postat av: Anonym

Tack Meta! 😊

2016-08-29 @ 22:19:43
Postat av: Hasse

Inlägg om Engsholm ute nu Olof!

2016-08-29 @ 22:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0