Site Meter

Omfamna hösten

 
 
Omfamna hösten, sa Victoria Skoglund i podden Röda vita rosen och jag tänkte att jag skulle ta till mig det. Så nu ska jag omfamna den här årstiden då mörkret och kylan smyger sig på.
 
 
´´Kylan sveper ner från norr,
Varenda natt sjunker ännu nån grad 
Kom hit ikväll och värm mej
Kom hit med vin och bröd´´
 
Från Ulf Lundells låt För dom som älskar.
 
 
 
Lexus och jag trivdes i varje fall gott idag då bokarna och Ginkgoträden hade fått sin vackraste höstfärg. 
 
 
 
Tulpanträd - Liriodendron tulipifera
 
 Ginkgo

Kommentarer
Postat av: Liza

Den underbara varma gula tonen kan bara hösten ge.

2021-10-24 @ 17:40:45
Postat av: Hasse

Nu njuter vi av de sista färgerna innan vi har gråbruna nyanser fram till kejssarolvon och vintergäck börjar blomma tidigt i vår.

2021-10-24 @ 18:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0