Site Meter

Ännu en vandring runt Kungsholmen

 
Fredhäll
 
 
 
 
Kungsholmen runt 17 oktober 2021
 
 
Solen gick upp över staden i öster, när jag med raska steg tog mig över Tranebergsbron, för att ännu en gång vandra runt Kungsholmen. Stadshusets, Tyska kyrkans och Riddarholmskyrkans torn syntes tydligt borta i den glödande soluppgången.
 
3 grader varmt, mössa och vantar på. Ljudbok i örat.  ´´Träd - en vandring i den svenska skogen´´ av Gunnar Wetterberg, som också står för uppläsningen av sin mycket intressanta bok.
 
Många träd håller envist kvar sina löv, men snart går de in i en välbehövlig vintervila, för att om ett halvår åter börja grönska. Mitt Carpe Diem-löfte vid nyår går inte så bra - nu är det 152 dagar kvar till vårdagjämingen den 20 mars och lite längre fram blir det äntligen en vårresa till Österlen igen.
 
 
Trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar 31 mars - 3 april
 
 
 
 
 
 
 
Min by i Traneberg och min lägenhet med den gröna balkongen högst upp, syns mitt i bild.
 
Kungsholms strand
 
Stadshusets gård.
 
 
 
Jag tror att jag är på väg in i en Bach-period!
 

Kommentarer
Postat av: Liza

Vackra bilder! Kungsholmstrand....tänk att det finns så mycket grönt i en storstad.

2021-10-18 @ 06:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0