Site Meter

Vårdsätra strandpromenad i Uppsala

 
 
Det händer alltid något med mig när jag ser byggnader eller trädgårdar i förfall. Då menar jag inte något som är misskött av ägaren, utan en plats som är lämnad och där naturen sakta men bestämt tar över. Som en kontrast till allt det som är perfekt i vår tid. Jag tror att jag trivs bäst i det som är slitet och nött.
 
Min älskade dotter hade letat fram en vandring utanför Uppsala som hon tyckte skulle passa oss den här märkliga tiden som vi nu befinner oss i. Helst hade jag velat ha heltäckande skyddsdräkt under vandringen, men jag var försiktig när vi mötte folk där på Vårdsätra strandpromenad.
 
Det blev en mycket skön vandring i vårsolen, vilket gjorde att jag kände mig bättre än på länge. 
Tack för att du alltid finns, i både lyckliga och besvärliga tider min fina dotter!
 
I maj då häggen blommar, återvänder jag hit!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Fint! Kul att utforska nya vandringsplatser😊

2020-03-21 @ 21:07:49
Postat av: Liza Hansson

Det finns så mycket fint runt om i vår region, det gäller bara att hitta godbitarna. Fin plats ni hittade.

2020-03-22 @ 07:55:54
Postat av: Marie

Härligt vårigt, framför finns härliga sommaren att längta till. Bästa perioden på året.

2020-03-23 @ 21:26:43
URL: http://wheelsbuddy.se
Postat av: Wilma

Jag tycker det ger en så mystisk känsla när man ser övergivna förfallna byggnader.

2020-03-24 @ 10:30:21
URL: http://lagamobilen.se
Postat av: Wilma

Jag tycker det ger en så mystisk känsla när man ser övergivna förfallna byggnader.

2020-03-24 @ 10:30:21
URL: http://lagamobilen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0