Site Meter

Coronavandring i en tid av förändring

 
 
 
 
För att fly från folk och mörka nyheter och för att skingra besvärliga tankar, vandrade jag i skogen. Sträckan runt Källtorpssjön vid Hellasgården på drygt en halv mil i ganska tuff terräng, gjorde gott den här soliga vårdagen. Nere på låglänta delar av vandringleden hölls en fantastisk vårkonsert av bofinkar, som gjorde mig både lycklig och lite sorgsen. I meditationstempo vandrade jag vidare upp i de höga bergen, där jag drack mitt kaffe med utsikt över skog och sjö. 
 
En citronfjäril följde mig längs stigen en stund och bäckar porlade på sin väg ner mot sjön. Jag mötte några andra PJ:n som troligen också Coronavandrade i naturen och vi hälsade på varandra på avstånd. Här ute i skogen kände jag inte av kaoset som råder, men grubblade på de förändringar som drabbat mig personligen.
 
Jag kommer hädanefter inte att vistas på Djurgården som tidigare. Cecilia och jag har gått skilda vägar och jag trodde att jag även förlorat min bästa vandringskompis Lexus, men idag fick jag veta att jag får lov att ha honom ibland. Underbara Lexus och jag kommer även i år att vandra tillsammans och njuta av alla årstider i Stockholm. Den glädjen fick mig att glömma elaka virus från Kina!
 
Vi ska ses den 1 april på min födelsedag och det kommer att bli den bästa födelsedagen någonsin!
 
 
  (null)
 
 
Min bästa kompis Lexus!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liza Hansson

Så fint att du får mysa med Lexus. <3

2020-03-20 @ 16:51:40
Postat av: Hasse

ja det känns bra Liza

2020-03-20 @ 17:23:11
Postat av: Janicke

Jag blir så ledsen för din skull, trösten är att du och Lexus inte behöver säga adjö till varandra.

2020-03-25 @ 09:03:00
URL: http://janicke365blogspot.com
Postat av: Janicke

Läste du förresten Claes Brittons spya över "guldbron" i gårdagens DN? Jag håller med och har en kopia om du vill ha.

2020-03-25 @ 09:07:41
URL: http://janicke365blogspot.com
Postat av: Hasse

Det blir nog bra framöver Janicke och jag hoppas att Lexus och jag kan ses då och då framöver. Jo jag läste om Guldbron och det är helt galet att en bro med 8 filer ska binda samman Gamla Stan och Södermalm. Jag har redan gett upp Slussen för länge sedan...

2020-03-25 @ 09:39:29
Postat av: Janicke

Det blir som det blir med Slussen, vi kan ingenting göra. Bilden sade mer än tusen ord.
Jag håller tummarna för dig, och Lexus. För mig själv och alla andra i dessa tider.

2020-03-25 @ 12:06:57
URL: http://janicke365blogspot.com
Postat av: Hasse

Ja var rädd om dig Janicke!

2020-03-25 @ 13:14:14
Postat av: Gunda V

hej Hasse,
ursäkta,men jag visste inte om det..... läste hela dagen många av dina utmärkta berättelser. jag gör Power-Point Föredrag över Sverige (i mars Skåne och
I fotspår av S. Lagerlöf. Det är tacksam att jag få använder några bilder av dig.Så du har här i MS redan några gäster som beundra dig somnv Fotograf och trädgårdsmästare.lycka till med Corona.Vad rätt om dig!

2020-03-25 @ 20:19:16
Postat av: Hasse

Tack så mycket Gunda och vad roligt att ni vill använda mina bilder. Var rädd om dig du också i dessa märkliga tider!

2020-03-28 @ 11:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0