Site Meter

Följ dina drömmar

Ivar Lo:s park på Bastugatan
 
 
 Måndag 24 augusti
 

Jag åkte upp till Mariaberget för att ta några bilder av staden från Monteliusvägen, eftersom molnen var så vackra och även för att hälsa på i Olle Adolphsons park, eftersom jag i sommar har läst hans biografi ´´Trubbel´´. För övrigt har jag alltid tyckt om många av hans visor, men som så många artister och konstnärer blev den sista tiden i hans liv tragiskt.

 

Jag satte mig en stund på Monteliusvägen varifrån man har en fantastisk utsikt över Stockholm och plötsligt går det förbi en skolklass. Jag uppskattade barnens ålder till 10-11 år och i täten går en glad kille som ropar till mig – ’’Hej hej, ha en bra dag och följ dina drömmar´´ 

Både överraskad och glad bestämde jag mig för att verkligen börja följa mina drömmar…

 
 
Någon bloggdagbok blir det inte mer i år, det kändes inte som om jag hade så mycket att säga. Jag gör ett nytt försök när 2020 bilir 2021.
 
 
 Monteliusvägen
 
 Lilla Skinnarviksgränd och ingången till Olle Adolphsons park
 
 Öbergska gården på Torkel Knutsssongatan kan jag aldrig låta bli att fotografera. Det är en av Söders vackraste gårdar tycker jag.
 
 
 
 Den här musiken har följt mig genom åren och jag tycker fortfarande att det är gränslöst vackert!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0