Site Meter

Djurgården majblommar

 
 
14 maj 2019
 
 
 
 Djurgårdsförvaltningens duktiga trädgårdsmästare har skapat den här underbara ängen med narcisser. Det är den enkla sorten actea som använts, vilktet gjorde mig lycklig eftersom det är min absoluta favorit! 
 
 
 
 Narciss 'Actea' 
 
Rosendalsterrassen
 
Djurgårdsförvaltningens trädgårdsmästare Heidi och Cecilia med sina älskade hundar, är stolta över resultatet vid Rosendalsterrassens damm. Ett tätt hav av flera olika vackra narcisser och jag bara älskar den där tulpanen som blev kvar från förra årets vårplantering. Jag vill vara med igen...!
 
Kullatäppan vid Nordiska museet blommar vackert! Ormöga i förgrunden.
 
Tulpanerna ABBA (röd) och Trés Chic (vit) utanför ABBA-museet på Djurgårdsvägen.
 
Vid Skansenentrén står denna mäktiga Magnolia soulangeana och blommar ljuvligt nu.
 
 Vid Skansens norra entré finns den långa planteringen som går under namnet ´´Långkorven´´ där i den ljuvliga blomningen sitter Lexus! Den alltid lika underbart tålmodiga fotomodellen! 

Kommentarer
Postat av: Liza Ha

Det är så in i baljan vackert...vill ha kvar den här årstiden länge.
Kul med den ensamma tulpanen, mig tar ni inte död på.
Och den underbara Lexus, lika vacker som blommorna.

2019-05-16 @ 06:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0