Site Meter

Sommarblommor i Sverige 2019

 Jag frågade mina 5750 följare av Stockholms gröna rum på Facebook, hur sommarblomsurnor/planteringar ser ut i deras närhet och jag fick några svar från hela Sverige. 
 
Rosendals slottsträdgård på Djurgården i Stockholm. Se mer från Rosendals slottspark här! Foto Hasse Wester
 
Skansenentrén i Stockholm. Foto Hasse Wester
 
´´Långkorven´´ vid Skansens norra entré. Foto Hasse Wester
 
Uppsala. Foto Julia Adén
 
Bollnäs. Foto Mikael Söderholm
 
Gränna. Foto Petra M Richter
 
Färjestaden på Öland. Foto Petra M Richter
 
Upplands Väsby. Foto Petra M Richter
 
Luleå. Foto Lena Isaksson
 
Söderköping. Foto Sussi Laurell
 
Tanto i Stockholm. Foto Karin Tjebbes
 
Lusthusportens park på Djurgården i Stockholm. Foto Elisabeth Bönnemark
 
(null)
Sundbyberg. Foto Hasse Wester
 
Kristianstad över Helge å. Foto Ann-Marie Gustafsson.
 
Rådhusesplanaden i Umeå. Foto Maria Westerlund
 
Mariefred. Foto Annika Widell
 
Strängnäs. Foto Lillemor Frisén
 
KTH Stockholm. Foto Ann-Britt Isaksson Öhman
 
Kommunhuset i Torsby. Foto Gertrude Kindberg
 
Mer från Torsby och Gertrude Kindberg.
 
Brf i Sollentuna. Hängpetunia, batat, sommarrudbeckia, fjäderborstgräs och jätteverbena. Foto Elisabeth Hamrin
 
(null)
Brommaplan. Foto Hasse Wester
 
Turingelunden i Södertälje. Foto Ingela Kihlberg. Den lilla killen på bilden heter Felix...
 
Köping. Foto Sigrid Larsson
 
Stora Skuggan, Norra Djurgården. Foto Cecilia Adén
 
OK, det här är inte Sverige, men jag kunde inte låta bli att ta med den här bilden som jag fick. Carlsbad Flower Fields norr om San Diego, Kalifornien. Foto Christer Andreasson 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0