Site Meter

Min favorithägg på Långholmen har sågats ner

 

Vad är det för ena dårar som härjar i stan, sjöng Olle Adolphson när rivningsvågen gick som värst i Stockholm på 60-talet! Vad är det för ena dårar som härjar på Långholmen säger jag idag! Jag älskar blommande hägg och den här fantastiska skönheten vid badstranden har jag njutit av varje vår. Nu är allt nedsågat och jag har svårt att komma över chocken. Nedsågningen har skett just innan blomningen och mitt i tiden då fåglarna bygger eller ruvar. Stubb-bilden har jag lånat av Kerstin Wilson som har Rosängen på ön! 

Senare fick jag reda på att den fantastiska häggen har tagits bort för att i stället anlägga 5-10 m längre badstrand...!

 

Den är bilden har jag lånat från Kerstin på Rosängen, det var hon som upptäckte den här våldtäkten på Stockholms vackraste hägg!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

😔

2017-05-12 @ 18:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0