Site Meter

Stockholms gröna rum vs. Slottsträdgårdsmästaren!

 
 
Jag har roat mig med att studera bloggens statistik på Google analytics och upptäckte att de allra flesta söker information om växter och beskärning (framför allt hur man beskär lavendel) och hur man ´´lagar trasiga träd´´. Nu har ju mitt intresse gått mot Stockholms trädgårdar och dess historia och även att berätta om mina stockholmsvandringar och då inte bara på Djurgården. Dessa blogginlägg har dock inte alls lika många besökare.
 
Så om jag skulle jaga bra besöksstatistik, skulle jag väl inte ha lämnat namnet Slottsträdgårdsmästaren och jag skulle ha fortsatt skriva om växter, trädgårdsunderhåll och beskärning. För att inte tala om hur många besökare jag skulle få om jag började skriva om grönsaksodling och matlagning! Men jag trivs bäst så här, att i lugn och ro få berätta om det som känns rätt för mig. Om Stockholm! Mina drömmars stad!
 
De gamla växtinläggen ju finns kvar och besöks fortfarande flitigt, och jag får väl kasta in något nytt växtinlägg någon gång då och då - för statistikens skull!
 
Mer om namnbytet förra året här!
 
Här finns mycket av det jag skrivit om Stockholm
 
3428 blogginlägg har jag hunnit med sedan starten i juni 2005 och 24 176 bilder pryder dessa inlägg - som alla finns att se i mitt arkiv.
 
 ...om det finns en röd tråd i min musiksmak? Nej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar att läsa om dina promenader i Stockholm och går ofta i dina fotspår, trots att jag bor i Täby. På det sättet kan jag följa vårens framfart. Fortsätt gärna med det!

2017-03-21 @ 19:59:28
Postat av: Hasse Wester

Vad roligt att du tycker om mina vandringar!

2017-03-21 @ 20:26:44
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Kirsten Jensen

Tyvär har jag alldrig varit i Stockholm, men jag njuter verkligen dina underbara berettelser och bilder från Stan. Fortsätt, please. Kram och varma vårhälsningar från Bornholm.

Kirsten Jensen
Gudhjem

2017-03-22 @ 20:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0