Site Meter

Saknad och lek i Gamla Stan

Trots att jag snart går i pension, finns barnet kvar i mig...
 
Livet balanserar mellan allvar och glädje...
 
...och mitt i all lycka, sörjer Cecilia sin pappa och jag min mamma, som båda lämnade oss förra året.Vi tände var sitt ljus för dem i vackra Tyska kyrkan.
 
Cecilia vid sitt favoritkondis Café Schweizer på Västerlånggatan...
 
 Järnpojke, även kallad "Pojke som tittar på månen", är en skulptur av konstnären Liss Eriksson. Skulpturen finns på Bollhustäppan, på Finska kyrkans bakgård i Gamla stan i Stockholm. Skulpturen är 15 centimeter hög och känd som "Sveriges minsta offentliga monument". Skulpturen restes 1967. Den flinande stockholmsvandraren är med för att man ska förstå hur liten statyn är!

Kommentarer
Postat av: Ingrid T.

Tänk att folk sitter hemma och stickar till gossen! Tack vare dina inlägg har vi hälsat på honom också.
Var hittar man Grållen? Den måste vi besöka nån gång , lantisar som vi är.

2017-03-21 @ 15:52:03
Postat av: Hasse Wester

Så fint att jag förde er till Järnpojken! Grållen står på Junotäppan intill Storkyrkoskolan vid Prästgatan.

2017-03-21 @ 19:42:04
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0