Site Meter

För-vår i Stockholm

 Skymning på Blockhusudden
 
 
12 mars 2017
 
 
Kalla nätter och en sol som värmer på dagarna. Vintergäck och snödroppar. Mars månad är sig lik och det bubblar av lycka i hela kroppen av varje litet vårtecken som visar sig. Jag väntar dock fortfarande på bofinken som är något försenad i år, men Claus i Skillinge har skickat upp ett gäng meddelade han mig, så de lär anlända vilken dag som helst.
 
Mina bilder på gryning och skymning vid Blockhusudden kanske kan bli tjatigt, men jag kan inte låta bli att hänga ut bilder, när det blir så där nästan jobbigt vackert. Annars är det Cecilia som näst intill har patent på Blockhusuddens soluppgångar och på hennes Facebooksida får jag ofta njuta av dessa magiska morgnar. Hon behöver bara öppna dörren i sitt hem, så har hon Lilla Värtan och inloppet från skärgården till Stockholm framför sig.
 
 
Parkudden och Kaknästornet
 
Storskrake på Lilla Värtan
 
Det sista av vintern på Hundudden, där Noppe så sorgligt slutade sitt liv för några veckor sedan.
 
Hägrarna bygger och skränar vid Isbladskärret
 
Tidigt vårfiske vid Blockhusudden
 
Djurgårdsbrunnskanalen
 
Vandring på Hundudden, där många läskiga hundar springer lösa, bäst att gömma sig...
Koppla hundarna tack! Även om ni tycker att era stora hundar är så söta och snälla!
 
Hemma i trygghet. Mina fina!
 
 
Vi vandrade några timmar i Tyresö på lördagen. Nyfors Tyresö Flaten var en plats som jag inte tidigare besökt och jag tyckte om miljön med sjöar och djupa skogar. Vi kommer med all säkerhet att återvända i vår eller i sommar. Tyvärr var det svårt att fånga vår vandring på bild den här dagen. Det vi uppmärksammade idag var att alla -  verkligen alla, hälsade när vi möttes på vandringsleden och det kändes riktigt trevlig. Vi stannade även och pratade med några och vi saknade den där mänskliga värmen när vi kom hem till stan igen.
 
Picknick i vårsolen
 
 Snälla ni som inte har en aning om hur fruktträden ska beskäras - låt dem vara tills ni hittat någon som vet vad det handlar om!
 

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Det är en fröjd och njutning att läsa Dina välskrivna texter och titta på Dina känsliga och snygga bilder på det Stockholm som vi älskar. Alla årstider.

2017-03-13 @ 08:55:09
Postat av: Hasse Wester

Tack så mycket Suzanne! Vad glad jag blir att du gillar!

2017-03-13 @ 18:18:59
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Meta

Jättefina bilder att drömma sig bort med, tröttnar aldrig på dem..

2017-03-17 @ 14:13:12
Postat av: Hasse Wester

Tack Meta!

2017-03-18 @ 10:04:55
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0