Site Meter

Skansens höstmarknad 2016

 
Det är något med den här trädgården vid Skogaholms herrgård på Skansen som får mig att hamna i trädgårdsparadiset! Det gamla vackra lusthuset från tidigt 1700-tal, som en gång stått vid Bellmansgatan 30 på Södermalm, gör väl sitt till, men det är nog de vackra knotiga gamla fruktträden som är huvudorsaken! Ja, det här är nog den vackraste bit av trädgård som jag vet i Sverige!
 
 
Idag var det den traditionella höstmarknaden på Skansen, men det blev inte så många marknadsbilder märkte jag när jag kom hem...
 
Jag visar andra sidor av Skansens i stället!
 
En vacker sort av martorn
 
Hästen heter Munter och är 18 år gammal. Just idag såg han dock inte så munter ut!
 
Sagoslottsliknande Nordiska museet i bakgrunden
 
Fika på Café Petissan är ju självklart!
 
Tobak på gång
 
 
 
"Hösten är en andra vår, där varje löv är en blomma"
Albert Camus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0