Site Meter

Magisk magi i september!

 
Regnet hade just upphört och tjejerna hade sprungit färdigt sin mil. Vi kunde återvända till Djurgården igen och när vi nådde Blockhusudden såg vi den vackra briggen lämna Stockholm som ett lysande smycke mot den mörka himlen och gled sakta ut mot skärgården på stilla vatten. Solen letade sig igenom molnen och skapade tillsammans med himlen och det vita skeppet, magiskt magi...!
 
Septemberprakt på den plats där jag trivs så bra. Trots att kvällarna nu blir mörkare och det är helt svart i min lägenhet när jag vaknar för att åka till jobbet, så finns det ett skönt lugn över den här månaden som gör gott åt stressade trädgårdsmästare. Jag tror att den kommande hösten och vintern kommer att bli bra och jag ska försöka att inte längta så hysteriskt efter våren.
 
Jag var inne i på Synsam på Norrlandsgatan för att hämta mina glasögon och när jag vände mig om ut mot bilen möttes jag av den här blicken...
 
Djurgårds-Lexus besöker Skärholmens centrum för en stund.
 
Fika i Zetas trädgård
 
Bergianska trädgården hade höstmarknad och Cecilia vann första pris i ett lotteri! En kasse med höstperenner! Grattis!
 
Stina Bäckström från Bergianska Trädgårdens Vänner tyckte att jag skulle bli medlem! Jag får nog se till att bli det...
 
Kram min fina mamma.
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Nu var det ett tag sen jag hittade hit, men hittills har jag läst utan att kommentera. Men jag bara måste skicka en rad och gratulera till världens bästa blogg! Vilka bilder! Vilken inspiration! Är det inte dags för en bok till snart? Material finns sannerligen. Vill man må gott så tar man bara en sväng förbi den här webbadressen. Garanterat upplyftande. Tack!

2016-09-05 @ 09:26:43
Postat av: Lena Fridell

Tjusigt!

2016-09-05 @ 12:35:15
Postat av: Hasse Wester

Vad glad jag blir att du tycker om bloggen Charlotta! Jag nästan rodnar...
Vi får se vad som händer på bokfronten framöver.

2016-09-05 @ 15:55:03
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Hasse Wester

September är fint Lena!

2016-09-05 @ 15:55:22
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Meta

Men jag ryser så vackert med båten och de mörka vattnet och himlen med de fina grenen.Du kan se det du. Jag älskar att se andras vackra bilder. Det är en underbar trädgård Bergianska och Zetas med för den delen.Den får ofta ett besök av mig när jag är i Stan. Det finns så många fina ställen att besöka tiden räcker inte till tur att det finns de som dokumenterar på bloggen hihi.
Så lika ni är du och mor.
Önskar dig fina dagar i sensommartid
Meta

2016-09-05 @ 21:50:58
URL: http://blommorochsantmedkoloni.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Härligt att du hänger med på bloggen Meta! Nu kommer snart den färgsprakande hösten också....

2016-09-06 @ 16:10:51
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0