Site Meter

Mossor, svampar, älgar och en hovflorist!

Mossorna får stå för naturens prakt nu i november.
 
 Älgarna är tillbaka på Nybroplan
 
 På Stockholms slott lyssnade vi på hovflorist Claes Carlsson som berättade om sitt arbete i ett intressant föredrag. Claes visade bilder från olika utsmyckningar på slottet och jag föll fullständigt för ett arrangemang vid ett dop, där syrener och äppelblom förvandlade slottskyrkan till ett litet paradis. Jag blev även mycket förvånad när jag fick veta att en av mina favoritblommor hundkäx, användes flitigt i sommarkompositioner inne i slottet! Även stora grenar med nyutslagna häggblad fanns med under några vårhögtider!
 
Djurgårdsförvaltningens trädgårdsmästare Heidi, Malin och Cecilia, här tillsammans med Claes Carlsson. 
 
Efteråt blev det fika inne på Grillska/Stadsmissionen vid Stortorget i Gamla Stan.
 
...och så fick jag den här fina kärlekstavlan som en tidig julklapp!
 

Kommentarer
Postat av: Meta

Hahaha de där älgarna är ju för kul. Så fin tavla, det där är ett bra sätt att spara bilder på gillar det..
Nu får jag i alla fall en att sätta på väggen, den jag fick pris för. Är annars så dålig med att sätta upp mina egna bilder, Man kanske ska tänka om nu när jag fått kredit för mina foton
Ha nu en fin Andra advent
Meta

2016-12-02 @ 21:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0