Site Meter

I havet av vitsippor...

 
 
30 april 2016
 
 
Jag tänker inte ens försöka beskriva hur vackra Djurgårdens skogar, hagar och parkmarker är just nu, mer än att jag nästan blir rörd till tårar av det som naturen visar upp nu i början av maj. 
 
Kommande vecka ska tydligen bjuda på värme strax under 20 grader och vindstilla, soliga dagar. Tyvärr har jag i skrivande stund (måndag) råkat ut för en vårförkylning - just nu när jag vill fånga våren med kameran! Det känns lite som ett skämt! Jag minns inte att jag var förkyld en enda dag i vintras! Men nu när alla prunus börjar blomma överallt och när tulpaner och narcisser snart fyller parker och trädgårdar. Då! Men jag ska såklart inte klaga, vad är väl en liten förkylning mot all ondska och elände i världen!
 
 
 
Kan det ha varit här som jag fick min förkylning...?
 
 Ett av mina favorithus på Djurgården!
 
 Rosendals orangeri
 
Tulpanen Analita nedanför Villa Bergabo (arkitekt Ragnar Östberg) vid Skansenberget.
 
Favorithus nr. 1 på Djurgården! Villa Dufvan!
 
 Vitsippsselfie med en selfiepinne...!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Magiskt vackra bilder och alltid lika trevliga kommentarer.

2016-05-17 @ 19:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0