Site Meter

Bellevue i syrenernas tid

Carl Eldhs ateljémuseum. Läs mer här!
 
Nu har häggen blommat färdigt för i år och vi går in i syrenernas tid. Jag fortsätter mitt fotoprojekt att fota hägg och syren och befinner mig fortfarande i en ganska behaglig stress, även om svårt att hinna med det som jag tänkt mig. Äppelträden blommar fortfarande och några sena prunusträd, annars märks det så väl att sommaren har kommit till huvudstaden. Det är friskt grönt trots att det har regnat så lite och kommer inte regnet snart så går vi mot en mycket torr och besvärlig försommar. På onsdag tar en syrensemesterdag för att fortsätta få fina bilder av syrener i vackra miljöer. 
 
Igår guidade jag 20 gäster i Engsholms slottspark, där jag visade ´´min´´ trädgård och berättade om en trädgårdsmästares glädje och sorg bland alla prydnadsväxter och i köksträdgården.
 
 
"Den unge August Strindberg i skärgården", av Carl Eldh. Här finns hans ateljémuseum.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0