Site Meter

Min bror och jag

Bilden är från det glada 80-talet nere vid Gräddö hamn på Rådmansö där vi hade våra båtar.
 
Efter att i hela sitt liv varit en inbiten rospigg, flyttar nu min bror med hustru till Öland och Roslagen blir en aning fattigare. Vi jobbade tillsammans i familjeföretaget Norrtälje Trädgårdsservice i 27 år här i Stockholm och vi har alltid varit och är fortfarande bästa kompisar. Jag tänker inte bli sentimental utan jag är enbart glad för er skull, som lever drömmen fullt ut. Öland är ju er (andra) plats på jorden!
 
Självklart kommer jag att hälsa på er under mina resor söderut och vi kommer säkert att ha tät telefonkontakt nu när Bajen är tillbaka i allsvenskan...för du går väl inte och blir Kalmarfans nu?
 
Stort Grattis till er som får möta vår och sommar på den vackra ön! Vi ses snart!
 
På Södermalm jobbade vi i många år tillsammans.
 
Kan det vara en föregångare till Allt om Trädgård som mamma läser för oss?
 
Jag var Sverige och du var alltid Kanada när vi spelade hockeyspel. Kanada vann oftast med 10-0, men det gjorde inte så mycket. Att få spela hockey med storebrorsan var ändå så stort. De där blanka skorna putsade jag på balkongen för en krona.
 

Kommentarer
Postat av: Eva Kronvall

Själv tycker jag inte att det är kul att ha min storasyster nästan 40 mil bort! Nåbart, men ändå långt bort.
Jag är övertygad om att du kommer att sakna din bror!

2015-04-23 @ 08:46:35
Postat av: Hans Wester

Visst kommer jag att sakna honom Eva, men vi har träffats ganska sporadiskt en längre tid och vem vet...vi kanske kommer att ses mer nu...!

2015-04-23 @ 17:51:22
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Monica

Och du är dig lik:-), ja jag har ju bara sett dig på foto men inga problem att se vem som är vem även om det var ledtrådar med att du är yngst. Kul att se foton från förr. Och du kanske åker lite då och då till Öland nu. Ska titta mer på dina andra inlägg om våren. Ha det så bra!

2015-04-23 @ 18:54:53
URL: http://engelsktporslin.blogspot.com
Postat av: Hans Wester

Det blir nog några besök varje år till Öland Monica. Det är ju en vacker ö!

2015-04-23 @ 19:02:26
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hade missat det här inlägget, så fint, de kommer stortrivas tror jag. Men seriöst, kolla in Bosses skor...! Är det dom jag promenerar runt i?

2015-05-03 @ 21:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0