Site Meter

Blått och vitt regn på Österlen

Sveriges äldsta blåregn.
 
Simrishamn och hela Österlen var fyllt av blommande blåregn, en växt som jag tror att alla älskar. Blått eller vitt. Här blommar oxelträden i Simrishamn tillsammans med blåregn.
 
Apotekarens trädgård i Simrishamn
 
Inne i Apotekarens vackra trädgård bjöd Peter Englander på kaffe och vi satt inbäddade av vitt och blått regn
 
Den fantastiska tulpanen Greenland är perfekt tillsammans med iris och förgätmigej i Apotekarens trädgård.
 
I grannträdgården Bergengrenska gillade jag den här gula aklejan.
 
I Simrishamn har böckerna en framträdande plats...
 
Älskade Haväng!
 
Verkåns stilla flöde på väg mot havet vid Haväng.
 
Lindgrens länga 
 
Havängs vandrarhem där vi fikade.
 
Christinehovs slott där vi åt lunch.
 
I Lillebeths trädgård i Borrby rådde harmoni bland växterna, men det var en spännande harmoni med växter utvalda med kunskap och konstnärlighet. När de fantastiska träden vuxit till sig, blir trädgården ännu vackrare. Vi trivdes gott i den välkomnande och vänliga trädgården. 
 
 Tack Lillebeth! Vi kommer tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Eva Kronvall

Mmmm!

2014-06-05 @ 20:02:44
Postat av: Anonym

Åh, Österlen! Vad jag längtar! När ska jag få komma dit igen?

2014-06-05 @ 20:39:26
Postat av: Mira

Vart tar mitt namn vägen? Det är jag, Mira...

2014-06-05 @ 20:40:24
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

vDet är en vacker tid Eva!

Bara att packa husbilen och ge er av Mira!

2014-06-06 @ 08:55:20
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0