Site Meter

Fläderblomtider i de gröna rummen!

 
 
5 juli 2014
 
 
Det är fläderblomstider på Mariaberget och trots att jag tycker så mycket om den här sena blomningen, så tänker jag mig att fläderblomningen skulle vara grymt vackert tillsammans med blommande syrener här på Lilla Skinnarviksgränd där Olle Adolphsons park nu ligger.
 
 
 
 
Från Olle Adolphsons park kommer man ut på Monteliusvägen med sin vackra utsikt över Riddarfjärden och ner mot stan. Eftersom jag ville ha folktomma bilder, stod jag här väldigt länge och väntade ut folk i knallorange och röda tröjor. 
 
Vid Södermälarstrand ligger fartyget Rygefjord och där kan man ta en öl på akterdäck...!
 
Planteringen med nepeta och stäppsalvia lyser upp fint framför Berns Bistro i Berzelii park nu.
 
 
I Kungsträdgården är buxbomen helt nedklippt och kommer fint nu igen runt planteringarna. Många hade nog lite för bråttom med att gräva upp sin buxbom som de trodde var smittade av den fruktade buxbomsvampen. Hoppas att det här försöket lyckas!
 
Jag ska ta reda på namnet...galet snygg är den!
 
I svalkan och skuggan vid Tehuset under almarna i Kungsträdgården.
 
I Linnéplanteringen i Humlegården dominerar nu grekvädden som svävar över grönskan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0