Site Meter

Semestervecka 2 - Solblandat regn!

Min andra semestervecka började med ett besök i min barndomsstad Norrtälje som jag lämnade 1975. En fin stund med min mor innan färden tillbaka mot Stockholm, som gick längs kustvägen med ett stopp vid Penningby slott. Temperaturen blev mer normal till skillnad från förra veckans hetta och jag är glad att vi lämnat 30-33 graders värme bakom oss. Det var ömsom sol och ömsom vatten - solblandat regn helt enkelt!
 
Veckan avslutades med ett besök på Vinön i Hjälmaren. Vi bodde fint i Båsenberga och besökte även Julita gård - mer om det i andra blogginlägg.
 
Puffade lite för boken på Facebook och Ingela modellade fint!
 
Ett blomstrande besök på Djurgårdens lejonslätt framför Nordiska museet.
 
Spökparken på Drottninggatan vid Observatorielunden, känner inte alla stockholmare till!
 
Stadsbibliotekets trädgård vid Sveavägen.
 
 
Mysiga Gysinge café och butik, på Storgatan/Östermalm.
 
Vilt vildvin på Grev Magnigatan på Östermalm.
 
 Vi gick med på en intressant stockholmsguidning från Gustav Adolfs torg till Nybroplan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0