Site Meter

Lavendel, mossa och Trädgårdsonsdag

Besökstatistikens kurva på bloggen pekar spikrakt uppåt nu i mars och som ohotad etta bland sökorden som gör att man hamnar på min blogg är fortfarande ´´Lavendel´´ och ´´beskärning av lavendel´´.
Inläggen som handlar om fruktträdsbeskärning är också mycket välbesökta nu och veckans raket är ´´mossa i gräsmattan´´.
Att man undrar över beskärningen av fruktträd och lavendel förstår jag och jag tror att de flesta får hjälp av mina inlägg. Däremot blir nog mossmotståndarna besvikna av mitt blogginlägg om mossa...
De mest populära:
Jag fick just reda på att Trädgårdsfredag har ändrat namn till Trädgårdsonsdag och om jag förstod det hela rätt så ska Maria Arborgh medverka som trädgårdsarkitekt. Gunnel Carlson ska tydligen också hälsa på i TV-trädgården.

Vad kul! Plötsligt slog det mig att just de två ingick i mitt dream-team i önske-trädgårds-TV-programmet som jag skrev om förra året här.
Inte kan det väl vara så att SVT till slut lyssnade i varje fall lite på förslaget? Nej va!?
Så här svarade Björn Östlund på SVT på mitt brev (blogginlägg) den 21 februari 2011.


Hej Hasse,

Tack för ditt mail. Trädgårdsprogram är sannerligen en genre som engagerar tittarna och alla har sitt eget önskeprogram. Med all säkerhet kommer SVTs trädgårdsprogram att förändras även i framtiden till glädje för en del och harm för andra. Att tillfredsställa alla som kallar sig trädgårdsintresserade går helt enkelt inte. 

Men vi är glada för allt detta engagemang och tar gärna emot dina synpunkter. 

Vänliga hälsningar
Björn

Nu tänker inte jag vara tjurig eller gnälla vidare på den här trion, utan jag kommer att med öppna sinnen kolla in Trädgårdsfredag då det börjar den 4 april. Jag får väl stå ut med att man fortsätter att använda en stor del av den korta programtiden till matlagning. Det ska bli kul att se Maria Arborgh igen och lycka till Pernilla!
Och vi har ju ändå Trädgårdstoppen nu och även den engelska serien Den njutbara trädgården som är lite småtrevligt och jag gillade ju den charmiga programledaren Alys. Men det bästa av dem alla är ju Världens trädgårdar på Kunskapskanalen på fredagar. Det ser ganska bra ut för Trädgårds-TV nu!



Youtube har ändrat reglerna för hur man spelar musiken på bloggar nu och då kan jag lika gärna bjuda på musik från Spotify - Som den här.

Ha en fortsatt skön vår alla ni som hittat hit!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kolla på SVT Play istället vettja så kan du ju spola förbi matlagningstjafs! Bäst!

2012-03-14 @ 19:42:56
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Jag brukar titta på Play Jennie, då kan man ju också se när det passar en bäst.

2012-03-14 @ 19:47:01
Postat av: Mariana

Det är kul att det blivit fler trädgårdsprogram och man får hoppas det fortsätter.

2012-03-14 @ 19:50:14
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Ninni - Foto & Vardag

så finfint =)

2012-03-15 @ 12:14:20
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Cosmos B

Å om man inte kan få nog av Monty Don i det fantastiska Världens trädgårdar kan man kika på Året i trädgården, går på onsdag eftermiddagar men ligger på svt play oxå!

2012-03-15 @ 21:04:36
Postat av: Anita

Vilken tur att jag tittade in här hos dig. Jag har missat trädgårdstoppen och ser att det redan är avsnitt 3 på söndag.



När det gäller lavendel så har nog min dött i vinter. Tjälen och leran har gjort att den nu verkar stå i vatten även om jag har den i en upphöjd bädd. Att stå i vatten är ju något lavendel hatar. Annars får jag väl byta ut den mot något annat. Kanske ska börja odla ris :)



Ha en fortsatt skön helg!

/Anita

2012-03-17 @ 17:09:53
URL: http://anitalinder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0